Test af Opel Insignia
FacebookYoutubeXInstagram Threads Job hos MagaCin
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Test: Opel Insignia

MagaCin tester Opel Insignia
01/06-2017 kl. 14:02
Anslået læsetid: 1 Minutter

MagaCin var også med til præsentationen af forrige version af Opel Insignia. Denne gang er det praktisk talt en ny model, da meget er ændret siden sidste version. Nyt design, nyt motorprogram, nyt karrosseri.

For bedst at kunne sammenligne, valgte MagaCin, at teste den nye Insignia samme sted som forrige version.

Opel vil med den nye model, konkurrere med biler i luksussegmentet: Audi A4 – A5, Mercedes C-klasse og BMW 3- og 5-serien. Men prisen er væsentligt lavere end konkurrenternes: introprisen bliver på sølle 320.000. Ca. 40% billigere end tilsvarende modeller fra konkurrerende bilmærker. Den dyreste version er under en halv million. Imponerende. 

Den opdaterede motor har fået forbedret brændstofforbruget, selvom det i forrige version også var fornuftigt. En gevaldig vægtreduktion hjælper til at mindske forbruget, og en Insigniaen vejer kun 1400 kg., hvilket er imponerende for så stor en bil. 

Komforten er høj, med sæder designet efter ergonomiske principper. Sæderne kan justeres på stort set alle leder og kanter, og føreren kan få massage i sit sæde. Pladsen på bagsæderne er også imponerende – ligesom pladsen i bagagerummet. Bagsæderne kan lægges ned for yderligere bagageplads.

Bilen kan selv lave katestrofeopbremsninger for fodgængere, og korrigere hvis man kommer for tæt på vejstriberne. Det lange lys blændes automatisk ned, når bilen detekterer noget foran. Så man kan køre med det lange lys tændt konstant.

MagaCins anmelder havde svært ved at finde noget negativt at anmelde om den nye Insignia.

Del med en ven

Skriv et svar

Vi støtter Kræftens Bekæmpelse 2024
Giver børn en ny start