Danske 2024 Suzuki priser
Nu er vi ved at nærme os en tid, hvor de danske priser for næste års modeller så småt begynder at finde vej til Danmarks Hurtigste MC-Medie, og i denne ombæring er det Suzuki som står i rampelyset.
I en mail skriver Jens Stillenmunkes, som er Motor Division Manager hos den danske Suzuki importør, at man har valgt at prissætte de nye modeller aggressivt fra starten, og derved skabe de bedste forudsætninger for at sammensmede maskinerne med deres nye ejere allerede fra sæsonstart.
Jens fortæller i samme ombæring, at planen er at sælge mange modeller med lidt fortjeneste fremfor få modeller med stor fortjeneste, og derved give flest mulige danskere muligheden for at erhverve sig en af de nye modeller i 2024.
V-Strom
Inden vi hopper videre til de to store 2024-nyheder fra Suzuki, så dvæler vi lige lidt ved en af “sidste års” modeller. For de som holder øje med hvilke motorcykler der kører på vejene vil vide, at V-Strom gennem en årrække har været en maskine som solgte godt.
Og på sidste års udgave af EICMA i Italien præsenterede Suzuki den seneste version af V-Strom’en, som er udstyret med en 800 kubiks motor og i år bliver tilgængelig i en udgave med 19″ forhjul.
Til ’23-sæsonen landede DL800DE (V-Strom 800 med 21″ forhjul) lidt sent, og derfor så du måske ikke så mange af dem på de danske landeveje denne sommer.
Men til næste år bliver det måske anderledes, for der ankommer V-Strom 800 i begge versioner allerede til februar, og kan erhverves for 129.999,- hvis du ønsker “offroad-modellen”, og 119.999,- for den gadeorienterede.
Suzuki GSX-8R
I sin mail skriver Jens om den lille frække kåbeklædte Suzuki, at den ikke er at forveksle med en GSX-R.
Her er der nemlig ikke tale om et hardcore sportsjern, men derimod en sportsligt udseende motorcykel som fungerer i hverdagen.
Modellen, som du så præsenteret i videoen fra EICMA der er linket ovenfor, er udstyret med den samme rækketoer på 776 kubik, som er at finde i både GSX-8S og V-Strom 800, men mon motoren føles noget mere sportslig i denne ramme?
Den er jo trods alt udstyret med Quick Shift og Auto Blipper!
Som du kunne høre i ovennævnte video, så er GSX-8R allerede produceret og klar til levering, og forventes derfor at lande hos de danske forhandlere omkring sæsonstart.
Og her bliver de præsenteret med et prisskilt hvorpå det står skrevet 116.999 danske kroner.
GSX-S1000GX
Hvad nu hvis vi tager en let droslet GSX-R1000 K5 motor med 152 heste og et maksimalt drejningsmoment på 109 Nm, og smider den i en ramme som er hængt op på en høj elektronisk justerbar affjedring fra Showa?
Det lyder umiddelbar som en formidabel idé, ikke?
Og hvad så hvis vi sprøjter den til at alverdens elektronik, som eksempelvis fartpilot, køreprogrammer, stor TFT-instrumentering med smartphone opkobling, kurve-ABS, Traction Control, Wheelie Kontrol og meget mere?
Det er lige præcis hvad Suzuki har gjort med modellen GSX-S1000GX, der med sin potente rækkefire, et rent orgie af udstyr, komfortable førerergonomi og garanteret fornuftige køreegenskaber, sparket døren ind til det danske motorcykel med en pris på 235.999,- og forventet levering til april.
Prisliste
Slutteligt gør Jens også opmærksom på, at de nye modeller ikke bør overskygge de “gamle; for her kan man eksempelvis få en SV650 til 76.999,-, en GSX-S1000 til 135.999,- eller en GSX-S1000GT til 165.999,-, så der skulle nok være noget guf til enhver smag.
Da vi snakkede med Jens om de nye modeller på EICMA i starten af november sagde han, at han ville sende en prisliste til os omkring månedsskiftet.
Og da det i dag er den første dag i december må man sige, at Jens har hold sit ord.
Hermed får du det fulde overblik over Suzukis priser for 2024:
Please wait while flipbook is loading. For more related info, FAQs and issues please refer to DearFlip WordPress Flipbook Plugin Help documentation.