Harley og BMW stærke i Danmark
Harley-Davidson og BMW Motorrad har de seneste år nedrustet når der tales antal forhandlere. Trods dette har de to mærker øget deres markedsandele de seneste år. Dette beviser at antal forhandlere i Danmark ikke har betydning for antal solgte motorcykler.
BMW og Harley-Davidson har de seneste år været de to mærker med størst omsætning målt på økonomi. De har ikke solgt samme mængde motorcykler som Honda, Suzuki og Yamaha, men grundet langt dyrere motorcykler end de japanske konkurrenter, har Harley og BMW genereret de største omsætningstal de seneste år.
Harley og BMW har skåret voldsomt i antal forhandlere de sidste år, og trods dette er deres markedsandel steget. Dette beviser at antal forhandlere er uden betydning i Danmark. Er produktet noget danskerne ønsker, kører dansken gerne mange km for at købe den rigtige MC.
Der er næppe nogen tvivl om vi i fremtiden kommer til at se færre forhandlere. Vi danske kører gerne langt for at indkøbe rigtig. Desuden køber vi mere og mere via nettet, hvilket gør overlevelse sværere for forhandlerene, og derved skæres i antal forhandlere. Trist men fakta.
Vi gætter på der om 10 år kun findes 25-30 store motorcykelforhandlere i Danmark. Vi nyder de mange forhandlere der findes nu, men kan ikke kæmpe mod den naturlige udvikling.
0 personer snakker om “Harley og BMW stærke i Danmark”
Skriv et svar
Login eller opret bruger for at skrive en kommentar
Aaahr – det med at antal forhandlere ikke betyder noget er nok en sandhed med modifikationer. Jeg skal da ikke have BMW igen næste gang, når der nu kun er en (monopol) forhandler tilbage i DK. Tror da ikke jeg er ene om at have denne mening.
Jeg tror Erik har så evigt ret.
Det er – mildest talt – latterligt, at man skal køre det halve land igennem, for at få udført autoriseret service eller købe originale stumper.
Jeg tror der kommer "en regning" til importørerne på et tidspunkt.