Motorcyklisterne ændres
For bare 2-3 år siden var de supersportslige maskiner de store sællerter. For 5-10 år siden var der også godt salg i chopperne. Alt dette livsstilssalg er nu næsten dødt og danskerne går efter det sikre.
For få år siden brugte danske motorcyklister gerne store summer på deres livsstil, og mange investerede også i rene banemaskiner. Banemaskiner til hyggeweekender og trackday-arrangementer. Nu melder trackday-udbyderne om et voldsomt fald i efterspørgslen til deres arrangementer, og afvikler næsten mennesketomme weekender.
Man kan også se det på salgs-statistikkerne. Motorcykelsalget er faldet en smule, men de fornuftige hverdagsmaskiner går stadig som varmt brød. Supersport og choppere, er modsat hverdagsmaskinerne, næsten ikke solgt i 2010.
Et godt eksempel er Hondas fine CBR1000RR Fireblade, der trods lav tilbudspris, kun har solgt 3 stk gennem hele 2010. Den lille fornuftige Honda CBF600 er kørt ud fra forhandlerne 48 gange, år til dato.
Motorcyklismen i Danmark er absolut levende, men skifter karakter og stil i disse år. Et stilskift mod det snusfornuftige, som nogle nok vil kalde mod det kedelige.
0 personer snakker om “Motorcyklisterne ændres”
Skriv et svar
Login eller opret bruger for at skrive en kommentar
Yes! Back to basic.
Gaaaab :o)
I will not surrender to boredom
Har også skiftet min plastik racer ud med en Nakedbike… HELL YEAH
Det er krisetider. Risikable aktier bliver byttet ud med guldbarrer og eksotiske motorcykler bliver skiftet ud med noget lidt mere konservativt der også er penge værd i morgen, og som kan bruges til at køre på og ikke kun til at imponere naboerne hjemme på villavejen.