Store besparelser at hente
Netop som vi trådte ind i december måned sidste år, kunne vi berette, at TMP stopper importen af Aprilia og Moto Guzzi. Det forlyder, at der i kulissen står friske kræfter på spring til at overtage importen, men vi ved endnu ikke hvem.
Den nyhed viderebringer vi naturligvis straks den sniger sig ind af døren.
Usikkerheden omkring de italienske mærkers fremtid i Dannevang kunne måske afholde dig fra at købe en ny Moto Guzzi eller Aprilia, men hvis du ikke lader dig tynge af den slags bekymringer, er der lige nu store besparelser at hente på diverse modeller fra støvlelandet.
Der er tale om demo- og lagermodeller, og tilbuddene gælder, så længe lager haves, og modellerne sælges efter først til mølle-princippet.
217 velkørende heste
Hvis du godt kan lide mange hestekræfter, kan du få intet mindre end 217 af slagsen og samtidigt spare 40.000 kr.
Aprilia RSV4 Factory leverer det imponerende antal heste takket være den karakteristiske 65 graders V4 motor med en boring på 81 mm, og hvor omdrejningsbegrænseren først brokker sig ved 13.600 o/min.
Ud over en voldsom stærk motor kan du glæde dig over lækre affjedringskomponenter. 43mm NIX Öhlins forgaffel, en fuldt justerbar TTX Öhlins bagdæmper, og modellens styrdæmper er også fra svenske Öhlins.
Endvidere kan du prale med bremser fra Brembo, letvægtsudstødning fra Akrapovic og masser kulfiberdetaljer – blandt andet carbon winglets.
Foretrækker du den lettere afklædt?
Det er ikke sikkert, at du gider en maskine, der er pakket alt for meget ind i plastik, og har du den slags præferencer, er der også godt nyt til dig. På tilbud er indtil flere eksemplarer af den potente Aprilia Tuono V4.
Du kan redde dig et eksemplar af Tuono V4 Factory, som deler affjedringskomponenter med RSV4 Factory, men må “nøjes” med blot 175 hk. Det er dog mere end rigeligt til at få vind i håret, og samtidig kan du glæde dig over at have sparet 37.000 kr.
Aprilia V4 RR sporter samme kraftværk som Factory-udgaven, men er bestykket med affjedringsstumper fra tyske Sachs. Den kan du anskaffe dig til en pris på 180.000 kr. minus en daler – en besparelse på lidt over 13 procent.
Eventyr til lavpris
For knap to år siden havde MagaCin Moto Guzzi V85 TT til test – en trendy adventuremaskine til en skarp pris. Testpiloten oplevede maskinen som umanerlig letkørt, komfortabel og var samtidigt begejstret for designets kombination af klassiske linjer og moderne formgivning.
Klassisk er den tværstillede luftkølede V2-motor også, som det italienske mærke holder stædigt fast i. Det samme gør sig gældende for kardantrækket, som har den positive bieffekt, at du slipper for at fedte med kæde og smørelse dertil.
V85’eren er dog ikke mere gammeldags, end at den er udstyret med LED-lygter og TFT-skærm samt en app, hvorfra du kan styre alskens detaljer.
Da den italienske mellemklasse-eventyrer kom på markedet, fik den ros for den skarpe pris, og nu kan du altså få den endnu billigere.
For blot 129.998 kr. kan du få dig et eksemplar i farven Blu Atlante – det er samme pris som den voldsomt gode Ténéré 700.
Sidste år ramte Moto Guzzi V85 TT Travel markedet – en version med tågelys, varmehåndtag, 60% større vindskærm og sidetasker. Før skulle du af med 167 af de lange for at køre fra forhandleren med et eksemplar, nu kan du nøjes med at lette tegnedrengen for 155.000 kr.
Tilbagelænet
Skal det være helt og aldeles klassisk, tilbagelænet og afslappet, er der også penge at spare på Moto Guzzi V7 III. For lige under 120.000 kr kan du blive indehaver af en Carbon Dark-udgave.
Gunnar Skrydstrup testede Stone-versionen for godt et års tid siden og stod tilbage med indtrykket af en maskine for dem, som vitterligt sætter pris på motorcykelkørsel i fortidens lys. Moto Guzzi V7 III handler mere om stil, udtryk og image fremfor funktion og performance.
Meget mere
Det er ikke kun de oven for nævnte modeller, der er på tilbud. Hopper du ind på TMP’s Bikemarket side, kan du se alle de maskiner, hvor der er penge at spare.