Den vildeste trike
Tim ”Frogman” Cotterill er metal skulptør, stenhugger, ernærer sig til daglig som landskabsarkitekt, og har altid haft en passion for trikes.
Englænderens første hjemmebyggede trike, så dagens lys i hjembyen Knighton, Leicestershire i UK, og var bestykket med en 6 cylindret Honda CBX 1000 motor.
Dette fandt sted for mere end 30 år siden, og Tim er efterfølgende emigreret til USA, hvor han lige siden har grublet over hvordan hans drømme trike skulle se ud.
I 2006 fandt Tim de rette mennesker til at forvandle drømmene til realiteter.
'Blastolene Brothers' Randy Grubb og Michael Leeds som allerede var et etableret navn i custom bilbranchen, gav sig i kast med opgaven som resulterede i noget af det vildeste verden længe har set.
Den 7.0 liters Hemi V8ér i maskinrummet, er for en god ordens skyld udstyret med en BDS-8-71 kompressor, som booster effekten til respektable 1000 hestekræfter.
Der fremhæves bla. detaljer som forhjulets navstyring, specialfremstillet billet forhjul og specialfremstillet forreste svingarm.
Man kan så undre sig over hvad der ikke er specialfremstillet på raketten med det passende navn Rocket II.
Motorens overflod af kræfter overføres til baghjulene via en 3-trins automatgearkasse, og en trecifret hastighed opnås i løbet af få sekunder
Topfarten opgives til ”over 260 km/t”, og akkompagneres af et infernalsk lydbillede.
Med en fører i sædet overstiger ekvipagens samlede vægt 1200kg, og brændstoføkonomien er ikke noget man går synderlig meget op i eller taler om.
Men hvem bygger også sådan et uhyre med tanke på brændstofforbrug.
Spørgsmålet er så hvad en evt. passager mener om det absolutte fravær af passager håndtag.
Ikke desto mindre, så må dette være en sikker vinder på træfpladsens brænder-plads.