Ducati Monster 1100 EVO Dieseludgave - Tøjmærket Diesel
FacebookYoutubeXInstagram Threads Job hos MagaCin
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Ducati Monster Diesel

Dieseludgave af Ducati Monster 1100 EVO
20/03-2012 kl. 09:00
Anslået læsetid: 0 Minutter

Ducati og tøjmærket Diesel har lavet et samarbejde omkring markedsføring af deres produkter. Det er dog kun tøjet der er Diesel, og ikke brændstoffet.

Diesel i brændstoftanken på Ducati ligger måske ikke så langt ude i fremtiden. Gifteplanerne mellem Audi og Ducati giver adgang til uhyre veludviklet diesel-teknologi, så måske fremtiden bringer en Ducati TDI.

Del med en ven

0 personer snakker om “Ducati Monster Diesel

  1. Nu er både Audi & VW ved at droppe den gamle TDI, i stedet bruger de meget passende et italiensk
    udviklet produkt, Common Rail, som blev udviklet af Fiat. Så de har også set lyset fra syd.

  2. Kan egentlig godt undre at diesel ikke er mere udbredt på motorcykler – kan kun komme i tanker om højere vægt som ulempe i ft benzin.
    Må ellers være godt til offroad, langtur, cruise, endurance race..

  3. Diesel til roadracing tror jeg ikke på, medmindre benzindrevne påtvinges vilde handicap.

    Kan knokle som en okse helt fra 1 omdr i min., men har sin begrænsning i toppen. Vil bare lige pludselig ikke mere ved et bestemt omdr.tal, hvor en benzin slet ikke er færdig med at trække.. Det går jo ikke på en R1 (D) ell lign..

    Kan være DET gør diesel for uegnet til motorcykler (ellers mange af dem i Indien)… ?

    Nogle bud på, hvorfor diesel ikke er mere udbredt på motorcykler ?

    (gider ikke lige Google om der er diesel på vej til mc'er.. ku jo godt være) 😉

  4. Mit bud lyder på, at grunden til at der ikke findes flere diesel-motorcykler er, at vi motorcyklister er for forbandet stok-konservative til at overleve, at skulle køre på en diesel-mc!
    Hånden på hjertet, så er det jo det fornuftigste valg til de store touringjern. Moderat udelse ( 75-100 hk for en 13-1500 cc ) men til gengæld med et dræbermoment og en brændstoføkonomi, der vil sætte alt andet i skammekrogen. Forestil dig, at kunne køre til Milano på 3 tankfulde på Golderen?

    Man burde jo finde et gammelt 70ér stel og en lille 1000-1300 cc dieselmotor og prøve at knalde noget sammen selv!

  5. ved at det ikke er uhørt i sverige at folk smider en diesel motor i en gammel mc, men fra de svensker jeg har snakket med kan jeg også forstå at kravne ved syn er noget mere overskuelig end her i danmark, lidt simpelt sagt hvis det virker og ikke er farligt for føreren så ok.

    At motorcykelister er konservetive er måske sandt men personligt sige at hvis cyklen ellers har de egenskaber jeg ønsker ( og staten ikke vælger at straffe mig for mit valg af brændstof) så ville de ikke skræmme mig at den kørte på diesel.

  6. De svenske synsregler er – så vidt jeg har forstået – mere praktisk anvendelige, da det er branchefolk der har været inde omkring reglerne og ikke som i Danmark, en håndfuld fatsvage Djøf'er og teknokrater, der ikke magter at tænke praktisk!

    Sverige har jo i årtier forsket i forskellene ved kronrørsvinkel og efterløb sammenholdt med langgaflerne og har derfor nogle helt klare regler for hvad der kan godkendes og ikke bare som her i lille forskrækkede Danmark, hvor man pr definition har besluttet sig for, at alt er ulovligt!

Skriv et svar

Vi støtter Kræftens Bekæmpelse 2024
Giver børn en ny start