Galleri: Lækkerhed i +221 Nm-klassen
Det er ren lækkerhed, det her! Triumphs über-potente Rocket 3 er på trapperne og nu er de første billeder af udstyrsvarianterne Rocket 3 R og Rocket GT blevet offentliggjort. Og de ser godt ud gør de!
GT versionen, som fås med sidetasker og lidt ekstra komfort til bagsædepassagerer. Som standard garanteret med mere end rigelig effekt til at bestige stejle bjergveje. Rocket 3 R med et dejlig dynamisk udseende.
Så selvom det er let at falde i svime over den vanvittig dyre TFC version, er R og GT versionerne også værd at gøre plads til i garagen. Og Rocket 3 har smidt over 40 kg (!) i forhold til forrige version, men har alligevel opgraderet kraftigt på bremsefronten med Brembo Stylema. Affjedringen er fuldt justerbar med Showa mono-shock bagtil og fortil med 47 mm Showa forgaffel – ligeledes justerbar. Og som andre nyere Triumphs er der masser af muligheder for opkobling af smartphones og andre enheder.
Rocket 3 R fås i Korosi Red og Phantom Black, mens Rocket 3 GT fås i Silver Ice og Stom Grey med pinstripe-detaljer i Korosi Red. Og det var at mærke en farvevariant – den anden er Phantom Black.
Specifikationer
NEW ROCKET 3 R |
NEW ROCKET 3 GT |
|
Engine Type |
Inline 3-cylinder, water-cooled, DOHC |
|
Capacity |
2,458cc |
|
Bore/Stroke |
110.2 mm x 85.9 mm |
|
Maximum Power |
167PS /165 bhp (123 kW) @ 6,000rpm |
|
Maximum Torque |
221Nm @ 4,000rpm |
|
Fuel system |
Ride-by-wire, fuel injected |
|
Exhaust |
Stainless 3-into-1 headers with 3 exit silencer / CAT box |
|
Final drive |
Shaft, bevel box |
|
Clutch |
Hydraulic, torque-assist |
|
Gearbox |
6 speed |
|
Frame |
Full aluminium frame |
|
Instruments |
TFT multi-functional instrument pack with digital speedometer, trip computer, digital tachometer, gear position indicator, fuel gauge, service indicator, ambient temperature, clock and rider modes (Rain/Road/Sport/Rider-configurable) – |
|
Swingarm |
Single-sided, cast aluminium |
|
Front Wheel |
17 x 3.5in cast aluminium |
|
Rear Wheel |
16 x 7.5in cast aluminium |
|
Front Tyre |
150/80 R17 V |
|
Rear Tyre |
240/50 R16 V |
|
Front Suspension |
Showa 47mm upside-down 1+1 cartridge front forks, compression and rebound adjuster. 120mm travel |
|
Rear Suspension |
Fully adjustable Showa piggyback reservoir RSU with remote hydraulic preload adjuster, 107mm rear wheel travel. |
|
Front Brake |
Dual 320mm discs, Brembo M4.30 Stylema® 4-piston radial monobloc calipers, |
|
Rear Brake |
Single 300mm disc, Brembo M4.32 4-piston monobloc caliper, Cornering ABS |
|
Seat Height |
773mm |
750mm |
Rake |
27.9º |
|
Trail |
134.9 mm |
|
Dry Weight |
291 kg |
294 kg |
Fuel Tank Capacity |
18 L |
|
Fuel Consumption |
TBC |
|
CO2 Emissions |
TBC |
Forstyrret midt i ferien, kan importøren ikke endnu oplyse om modellerne kommer til Danmark – det afhænger helt af prissætningen. Men hvis de gør, opdaterer MagaCin med aktuelle priser senere.
0 personer snakker om “Galleri: Lækkerhed i +221 Nm-klassen”
Skriv et svar
Login eller opret bruger for at skrive en kommentar
Den er bare fed!!!
Jeg forstår ikke hvorfor Ducati (som vel er den nærmeste konkurrent) de ikke også lavet et system, så man elegant kan montere tasker – hvir man har sådan en bike skal den jo ud og rulle.