Royal Enfield kikset?
Den italienske ombygger Fabrizio “McDeeb” Di Bella har kastet sin kærlighed på de gammeldags indiske maskiner. Egentligt kommer Royal Enfielt fra England, men er blevet produceret i Indien de sidste mange år.
McDeeb ser ingen begrænsninger, kun muligheder, i de klassiske indere. Alle stilformer præsenteres, og selv performance-kits kan leveres. Hvor meget performance man kan hente fra 500cc til 612cc er nok begrænset, i den i forvejen sløve maskine. Men lidt har også ret.
McDeeb standser ikke ved ekstra kubikker. Kunden kan selv vælge om der ønskes venstre, eller højre gearskift, og om gearkassen skal have 4 eller 5 gear.
Priserne på maskinerne er mellem 78.000kr. og 100.000kr. uden afgift. I overkanten vil mange nok mene, men stilen er ihvertfalt helt i top.
Her ses Truxton, Clubman og Six-Days.
0 personer snakker om “Royal Enfield kikset?”
Skriv et svar
Login eller opret bruger for at skrive en kommentar
Hmmm … med en Velocette Fishtail potte? Det blir' Velocettefans ikke glade for.
Ellers en god idé at bygge dem om. Det er jo en forholdsvis billig cykel og for lidt lommepenge har man noget der er helt personligt.
Fede maskiner, især Thruxton udgaven er flot og stilish, men da den standard smider 27 HK og har en topfart på 125 km/h, så vil den selv med lidt extra extra nok ikke være pengene værd, desværre. Ellers godt at se det retro der! Med eller uden slørhaler 🙂
Pengene værd, er vel afhængigt af hvad man selv lægger i af værdi. Men med deres tunings kit påstår de, at 54hk og 190km/t er opnåligt.
http://www.mcdeeb.it/Kit%20High%20Performance.htm
Kik forbi knutstorp 15-16/5 til classic race, der er en enfield med,der når op omkring 180 forenden af langsiden.
Engelske Hitchcock Motorcycles er også ganske aktive med om- og op gradering af Enfields.
http://www.hitchcocksmotorcycles.com/images/enfield_india/done/large92530.jpg
http://www.hitchcocksmotorcycles.com/
Ved godt, at her er tale om en gammel artikel, men skidt!