Sex-cylindret retro Honda
Mindet om første gang jeg som knægt så og hørte en rød 1978'er Honda CBX1000 med 6-cylindret motor, er brændt fast i hukommelsen for evig tid.
Så bliver det ikke meget smukkere
Modellen blev produceret i perioden 1978-82, i rammen lå en luftkølet række-sekser på 1047cc som smed overvældende 105hk / 85Nm, hvis hukommelsen ikke svigter mig. 6 karburatorer, 6 afgangsrør, en motor der var bred som bare fanden, og en tophastighed laaaangt over 200 km/t.
Jeg har ejet end del Honda'er med Com Star fælge, men ganske uretfærdigt aldrig en rød CB-kryds'er.
Aaaargh !!
Jeg kender en mand.
Tjah, jeg kender selvfølgelig flere, men den mand jeg har i tankerne, har brugt tid og penge på at renovere en motorcykel som kan smelte enhver motorcykelentusiasts hjerte.
Denne mand ejer et eksemplar af Honda CBX1000, som er 100% renoveret efter alle kunstens regler, udelukkende med OEM stumper…. og så er den rød.
Ved skæbnens gunst kommer jeg måske selv til at eje en rød 78'er Honda CBX1000 en dag?? Jeg bliver nødt til at tale med en mand en dag.
Honda CBX1000 hører til gruppen af de mest over-mega-super-seje fede motorcykler der nogensinde er produceret… Sex på to hjul, BASTA!!
Hvorfor ævler jeg pludselig om Honda CBX??
Honda har med den nye CB1000R Neo Cafe lige som de fleste andre motorcykelproducenter fulgt retro trenden, og noget tyder på at den japanske motorcykelproducent holder fast i konceptet.
Alt er foreløbig på rygtebasis, men det som angiveligt er patent billeder, cirkulerer i denne tid lystigt på inter-nørdet.
Det ER et ubekræftet forlydende, men hvor ville det være herligt at se 70'er klassikeren genfødt, og gerne i tidssvarende tråd med billederne fra nettet.
Ja tak Honda
Hvis Honda vil, så kan de.
Billederne her af en model med 6-cylindret rækkemotor, USD forgaffel, Alu fælge som illuderer eger fælge, placering af lygter og blinklys, nummerpladeholder, og passagerfodhvilere, ligner noget der er klar til at gå i produktion.
Hvis man ikke mener det seriøst, hvorfor så besvære sig med at vise vandkøling og plads til katalysator.
En opfordring herfra. COME ON Honda…. GØR DET!!
Vi ser gerne enten konceptmodellen, eller en produktionsklar model ved EICMA i efteråret.