Stenalder Honda
Vi lever i en forunderlig verden og med et nytår i vores højteknologiske verden, kan det næsten ikke blive mere special med en motorcykel lavet i sten. Det er ikke kun en pyntegenstand, den kan rent faktisk også køre. Honda CX500 fra 1982, ombygget af Chris Zernia
Udgangspunktet har været basalt sten fra Eifel bjergene der ikke ligger ret langt fra Chris’s hjem. Basalt er en tung sten type, men den er let at formgive. 450kilo basalt var start bunken af sten, og efter en del timers arbejde, kunne de enkelte dele der skulle laves, vejes ind samlet til en vægt på 60kg.
Første opgave var benzintanken, som er formgivet som den originale Honda tank, og indvendig i stentanken findes en lille beholder til benzin. Det originale benzindæksel er monteret i en forlænget udgave, så det stadig fungerer som normalt. Stellet er blevet modificeret så det temmelig specielle sæde kunne monteres og der er blevet tilføjet forstærkninger. Sædet er nemlig også af basalt, og nogen vil nok tænke, der forsvandt så den komfort. Forlygten er nu en LED indsat i en basalt sten krans, nummerplade nr. 16 på siden er i sten og baglygten integreret i sædet, øh basalten der skal forstille et sæde.
Honda CX500 stenaldermodel, samlet vægt 355kg. der er da en slat. Chris’s cykel er med i konkurrencen kaldet ”Build da Fukker”, som et tysk customcykelblad har arrangeret, hvor den er med i konkurrencen om at blive årets ”Fukker” 2016.