Voldsomt onde Flat Track racere
Indians bidske FTR 1200 ser allerede fra fabrikken aggressiv ud. Men tjek så lige hvad der sker, når man ombygger til FTR 1200 til Flat Track race! To maskiner er blevet ombygget til at kunne deltage i det Europæiske Hooligan Championship i Juni.
Den måske mest iøjnefaldende ændring er den frontmonterede plade (til nummeret) hvor forlygten plejer at være, men også forbremsen er blevet fjernet (man bruger ikke håndbremsen i Flat Track) og udstødningen er udskiftet til en 2-til-2 fra S&S. Siddepositionen og frihøjden er ændret ved at montere specialaffjedring fra Fox, og afstanden mellem hjulene er mindset fra 157 cm til 148 cm ved hjælp af en kortere S&S svingarm. Specialdelene har også muliggjort en vægtreduktion på hele 25 kg.
I Flat Track bliver nedlægningsvinklen ofte kraftig og for at understøtte det, er bl.a. oliekøleren og batteriet flyttet fra deres standardposition, ligesom fodhvilerne er flyttet opad. Et bredere styr, som også er flyttet tættere på chaufføren, gør det muligt at få albuerne højere op.
Kære Indian, lav venligst en kommerciel version af den her! Be' om!