Ducati supersport lækket
Ducati holder i disse dage deres årlige gudstjeneste, eller som de selv kalder det WDW2016 (Wolrd Ducati Week 2016), hvor rettroende Ducati'ister fra hele verden flokkes i Misano for at diskutere tør-kobling, ventilremme og hvem der har mest merchandise. Ducati har det så med at give de rettroende en lille nadver i form af en forsmag på den nyeste og hidtil ukendt skud fra samlebåndet. På trods af Ducatis forsøg på at holde kameraerne væk, så er der altid en, der får snuppet et billede i farten og i år var ingen undtagelse.
Det seneste døgns tid har dette snapshot floreret på diverse sociale medier og forums.
På billede ses tydeligt en ny Ducati med en den lettere modificerede kåbe fra en Panigale, med de ikoniske LED-lygter, hvilket nogle vil mene gør den gudesmuk. Man kan også se, at Ducati har valgt at hente oppe fra øverste hylde eller rettere sagt langt oppe nordfra med hensyn til valg af affjedringskomponenter, nemlig i bedste Ducati stil Ölines for- og bagdæmper, men mon ikke den også kommer i en “ikke s”-udgave med Showa affjedring i stedet, for Ölines i en lidt billigere version. Igen uden undtagelse har Ducati hoppet over til naboen og hentet bremser i form af Brembo kaliber. Mon ikke også det bliver det vel anerkendte og prisbelønnede M50. Ved de tidligere modeller af SuperSports-serien, har vi set at Ducati har lånt motorer fra andre af deres modeller, så mon ikke at de gør det igen, men det bliver nok næppe deres 1198 motor, som sidder i deres ultimative rejsemaskine Multistrada, som de lægger op til. Det er tre cykler i én, nemlig en touring, pendler og sports maskine og derfor vil det nok være at underminere dens grundlag for den. Deres XDiavel motor på 1262cc med 156 hk. vil være et godt bud, da den er vandvittig stærk og snildt ville kunne trække pilot og passager samt en større opbakning op over Kassel bakker. Dog vil den nok komme til kort ved at skulle skyde en god og høj marchfart igennem Autobahnen i længere tid ad gangen. En anden mulighed vil være at låne fra deres nye Hypermotard, nemlig dens 939 motor med 113 Hk. Den vil være et rigtig godt og klogt bud på, hvilken motor, de har smidt i. En motor, der er stærk nok til at kunne skyde en god fart, samt kunne køre længere stærk, uden at skulle besøge hver anden tankstation. Selvom de også laver Hypermotard i en touring udgave, nemlig Hyperstard, så vil det nok ikke være to cykler, der vil komme til at konkurrere mod hinanden ligesom Kawsaki ER6F og Versys ikke konkurrere mod hinanden.
Det skal understreges, at det kun er spekulationer fra undertegnede og ikke officielle specifikationer fra Ducati, men en ting er sikker og det er, at undertegnede glæder sig til og se samt opleve Ducati nyeste skud.