En krympet Ducati Scrambler - MagaCin
FacebookYoutubeXInstagram Threads Job hos MagaCin
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

En krympet Ducati Scrambler

Inspiration er godt, men her et eksempel på, at det kan gå over gevind
25/10-2020 kl. 06:00
Anslået læsetid: 2 Minutter

Det er ikke længe siden, vi så det hysterisk vanvittige kinesiske kloneri i form af Moto S450RR, der på amatøragtig vis efterlignede særlige kendetegn fra den sublime BMW S1000RR.
Men hvor de kreative designere – eller mangel på samme – hos Moto lod sig nøje med at låne enkelte detaljer, er landsmændende fra Lifan gået hele planken ud med Hunter 125. Så langt, at det nærmest gør ondt.

Skal du også kigge to gange for at se, om det er en Ducati?

Ducati Scrambler er kendt som et velkørende stilikon fra Bologna, og det er let at forstå, hvorfor fristelsen til at kopiere det flotte design kan lure i kulissen.
Men vi mener alligevel, at Lifan er gået en tand for langt i det her tilfælde. Alt fra den karakteristiske form på tanken, det svungne sæde, bagskærmen, ja selv udstødningen er fuldstændigt som et skrumpet aftryk af Scramblerens silhuet.

Sædet, tanken, skærmen og nummerpladeholderen – alt er kopieret

Og det stopper ikke engang der – for selv rørgitterrammen, den runde forlygte og instrumenteringen replikerer den populære neo-retro stil fra Ducati.

Motoren kan ikke prale af ret meget

På motorsiden stopper en stor del af lighederne, da Hunter 125 er udstyret med en lille uskyldig en-stamper på 125 kubik, men omvendt er begge motorcykler med indsprøjtning og luftkøling.
Bagsvingeren, de 14″ store hjul og den mikroskopiske upside down-forgaffel ligner bestemt også en nedskalering af italienerens ædlere dele, og det er svært at forestille sig, at Lifan har undgået en tur i retssystemet efter modellens lancering på det thailandske marked i 2017 – men vi ved faktisk ikke, om Ducati har lagt sag an.

Der er flere farver at vælge imellem

Skal du købe den billigste Ducati Scrambler i dag, hedder modellen Icon Dark, og koster 105.000 danske kroner.
Men kan du nøjes med en skrumpet dobbeltgænger fra Kina, skal den stå dig i noget mindre; 10.885 kroner for at være præcis. Men du må nok forberede dig på, at folk griner mere af dig, end hvis du vælger den ægte vare.

Vi troede faktisk, at tidligere omtalte Moto S450RR var den vildeste klon, vi til dato har set, men det her overgår enhver forestilling og kopivarer fra Kina – hvad siger du?

Del med en ven

Skriv et svar

Vi støtter Kræftens Bekæmpelse 2024
Giver børn en ny start