Her er BMW R 1300 GS... Uden camouflage - MagaCin
FacebookYoutubeXInstagram Threads Job hos MagaCin
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Her er BMW R 1300 GS… Uden camouflage

Her er de nok sidste billeder og den sidste information vi får om BMW R 1300 GS, inden modellen officielt præsenteres for offentligheden sidst i september.
01/07-2023 kl. 08:09
Anslået læsetid: 3 Minutter

I efterhånden nogen tid har vi hørt historier om en nært forestående lancering af BMW R 1300 GS. Men udover videoen fra en enkelt vaks og nysgerrig fotograf – som formåede at skyde et par billeder af modellen, inden testpiloten viftede paparazzi-fluen væk – har det ikke været særligt nemt, at opsnappe detaljer om modellen.

I den video – som du kan se via linket ovenfor – kunne vi danne os et lille indtryk af, hvad modellen har at byde på.

Først og fremmest var det tydeligt at se, at producenten har videreført det let genkendelige næb fra GS-serien, men dog stadig med en række ændringer.
Eksempelvis ser forlygten en smule anderledes ud i forhold til modellens søskende, men også den store blanke flade mellem lygte og vindskærm skilte sig ud.
Her er der nemlig placeret en anordning som sørger for, at piloten kan holde behørig afstand til de forankørene i trafikken ved hjælp af en adaptiv fartpilot.

Andre ting som eksempelvis, at modellen har de forreste blinklys integreret i de to handguards, at modellen – i modsætning til de første billeder vi så – kører på støbte fælge og at den delvise luftkøling er elimineret, bliver nu bekræftet at to billeder fra Australien, hvor modellen blev fotograferet under en homologeringsproces.

Det første af de to billeder ser du over artiklen, og billede nummer to – som viser modellens bagdel – får du lige her:

En lille smule teknik
I slutningen af maj måned offentliggjorde den schweiziske homologeringsmyndighed en stribe nøgletal, som angiveligt skulle være gældende for BMW’s nye boxermotor.

Disse taler om en motor med en staldstørrelse på 1.300 kubik, som huser 145 og en halv hypper, der alle er på arbejde når kræftværket snurrer med 7.750 omdrejninger i minuttet, og det går hånd i hånd med et maksimalt drejningsmoment som lyder 149 Nm ved 6.500 omdrejninger.

Hertil viser billederne vi allerede har set, at modellen er beriget med et revideret steldesign, men det er førnævnte nøgletal som bekræfter, at modellen skal erobre verden på et sæt dæk i dimensionerne 120/70-19 og 170/60-17 henholdsvis for og bag.

Det er dog rimeligt at tro, at modellen bliver tilgængelig i to versioner; en til gaden og en til blandet fornøjelse med anden hjulføring.

Intet af ovenstående er endnu bekræftet af producenten, så vi må væbne os med tålmodighed indtil d. 28. september, hvor modellen bliver præsenteret ved åbningen af det nye BMW Motorrad Welt i Berlin.

Hold dig opdateret på de seneste MC-nyheder!

Bliv abonnent og få ubegrænset adgang til alle nyheder, tests, videoer og fordele på DK’s hurtigste MC-medie

Del med en ven

Skriv et svar

Vi støtter Kræftens Bekæmpelse 2024
Giver børn en ny start