Vind en Trial bike i julegave
Julen er som bekendt gavernes tid, og traditionen tro vælter de sociale medier sig i konkurrencer og giveaways fra forretningsdrivende disse dage.
Men hvor størstedelen fungerer på den måde, at man skal smide et like og en kommentar, så har Ole K. fra Trialaction.dk valgt at gå en lidt anden vej; og hovedgevinsten er et stykke legetøj, som børn af en mere voksen alder vil finde yderst fornøjeligt.
Vi elsker at lege!
På MagaCin elsker vi at kaste os ud i nye discipliner på to hjul, og har derfor prøvet mangt og meget gennem årene.
Vi har blandt andet været på TET-tur til Norge, dyppet lilletåen i det rumænske endurobassin, prøvet Chaz Davies’ knivskarpe racer på Imola, givet en flok små Honda’er en over nakken i Sydafrika, været på udflugt mod døden i uvejsomt terræn, kørt Flat-Track race i Kroatien, deltaget ved Dirt Quake i England, kørt mini-ræs for lommepenge og meget andet.
Ingen af os havde dog prøvet kræfter med trialdisciplinen før vi tidligere på året sendte hele tre mand i marken, og under kyndig vejledning Ole K., gik fra komplette novicer til begyndere på afveje, med mod på meget mere.
Trial er vanvittigt sjovt, udfordrende, lærerigt og udviklende; men også billigt.
Benzin bruger en trialmaskine nemlig ikke meget af, stempler og koblinger skal nærmest aldrig skiftes, og dækskifte hører også til sjældenhederne.
En helt ny maskine kan koste mellem 50.000 – 80.000 kroner, men du kan faktisk anskaffe dig en fornuftig brugt begyndercykel for 25.000 kr.
Vind en trialmaskine
Med lidt held i sprøjten kan du også vinde en trialmotorcykel for langt mindre end 25.000 kr.
Trialaction.dk afholder nemlig en julekonkurrence, hvor hovedpræmien er en helt og aldeles ny trial maskine, og for blot 250 kroner kan du købe dig en plads i konkurrencen.
Vinderen trækkes efter planen den 24. december klokken 14, men skulle alle numre til konkurrencen mod forventning ikke være solgt Juleaftensdag, udskydes udtrækningen, til alle numre er er solgt.
Render du ikke med hovedpræmien, er der mulighed for at vinde en Hebo hjelm, et par Forma støvler og andre små lækkerier.
Hvordan du helt lavpraktisk deltager, kan du læse mere om i opslaget ovenfor, eller du kan trykke lige her.
Alle bidrager
Konkurrencen som Trialaction.dk afholder, hviler i sig selv, forstået på den måde, at alle de penge der kommer ind ved salg af de 260 numre, går til præmier til nogle heldige deltagere.
Alle er med til at give en stor julegave
Ole K. – Trialaction.dk
På den måde bidrager alle til den samlede præmiepulje, og Trialaction.dk tjener således ingen penge på konkurrencen. Alle der deltager er, som Ole Kristensen udtrykker det, med til at give en håndfuld heldige vindere en rigtig lækker julegave, og det er da en ret smart måde at afholde en konkurrence med en præmie af voksen størrelse, uden at det skal gøre ondt på arrangørens pengepung.
32.000 gange bedre
For at deltage i konkurrencen skal du som nævnt købe dig et nummer til 250 kroner, eller flere hvis du har lyst til det. Der er blot 260 numre i alt, så vinderchancen med en enkelt billet er således 1 ud af 260, eller omtrent 0,38 %.
Umiddelbart synes det ikke som så godt et odds, men sammenlignet med lotto, som mange bruger penge på, er vinderchancerne ret gode.
Køber du én række i jagten på den store milliongevinst, er sandsynligheden for førstepræmien nemlig 1 ud af 8.347.680 eller 0,0000119793 %.
Der er således cirka 32.000 gange større sandsynlighed for at vinde i konkurrencen om trialmaskinen.
Hovedpræmien
Maskinen, som den heldige vinder kan rende afsted med, er en Honda Montesa 4RT 260R til en værdi af 60.000 kroner. Hjertet i hovedpræmien er en sag på 259 kubik, med elektronisk indsprøjtning, fire ventiler og som ifølge producenten leverer den rette mængde kræfter, som selv en verdensmester som Toni Bou kan stille sig tilfreds med.
Affjedringen fra Showa, der henholdsvis for- og bagude kan give sig 167 og 170 millimeter, kan justeres i forhold til både fjederforspænding og returdæmpning, og frihøjden er på generøse 310 mm.
Ifølge Honda er Montesa 4RT 260R en maskine, som kan stille selv den mest kræsne bruger tilfreds, ikke mindst qua detaljer inspireret af World Championship maskinerne der føres af erfarne akrobater som Gabriel Marcelli og Toni Bou, der i sommer nuppede sejr nr. 200 i streg.
4RT 260R produceres i Spanien, nærmere bestemt Barcelona, hvor hver enkelt stump, jævnfør producenten, dobbelttjekkes, inden de skrues sammen til en komplet motorcykel, som får lov til at forlade fabrikken.
Mere trial
Uagtet om du ender med vinde en flot trialmaskine eller ej, kan du læse mere om den sjove, udfordrende, lærerige og ikke mindst billige motorsport her på MagaCin.
Er du interesseret i at se hvordan en trialcykel bliver til, skulle hoppe forbi artiklen om GasGas med tilhørende video, som tager dig med hele vejen gennem processen.
En af fordelene ved trial er, at det ikke larmer ret meget, og du har dermed ringe udsigter til naboklager på grund af støj. Men har du forelsket dig i sporten, og vil være på den helt sikre side, kan du alternativt kigge vej af en elektrisk trial-MC fra OSET, som i sommer blev købt af selveste Triumph.
Englænderne skal dog holde sig på tæerne, for Yamaha vil også gerne have sig en bid af den elektriske trialkage, hvor de i marts måned lancerede deres bud på en trialmaskine drevet på strøm.