Breaking: Viñales og Yamaha slår op… nu!
Efter Grand Prixet i på Assen i Holland, annoncerede Yamaha Racing, at man sammen med Maverick Viñales havde besluttet, at afslutte samarbejdet et år før kontrakten udløb.
Planen var altså, at samarbejdet mellem Viñales og Yamaha skulle slutte med udgangen af 2021, men at Viñales stadig vil have Yamaha’s fulde støtte sæsonen ud.
Da racerkøreren så blev suspenderet fra eventet i Østrig grundet en hændelse weekenden før, spekulerede eksperter i, hvorvidt Yamaha egentlig ville leve op til det de havde lovet.
Kort efter kom meldingen om, at Viñales næste år skal køre for Aprilia, og nu er der altså mere nyt i sagen.
Så er det slut!
Efter spændinger parterne imellem, og især den føromtalte hændelse hvor Viñales (ifølge Yamaha) ødelagde raceren, er de kommet til enighed om at afslutte samarbejdet med øjeblikkelig virkning, og altså ikke til efteråret som først planlagt.
Det betyder, at Viñales nu er fri til at vælge den vej han vil gå, uden at skulle stå til ansvar for Yamaha, men også at Yamaha har frit slag til at finde en erstatning for Viñales.
Yamaha har endnu ikke fundet en at placere i det tomme sæde, men Viñales derimod har allerede skrevet kontrakt med Aprilia.
No hard feelings… Eller hvad?
I den officielle udmelding kan man læse hvordan Yamaha udtrykker deres dybeste taknemmelighed for nogle gode år, og at man altid vil huske tilbage på de gode stunder, som blandt andet resulterede i 8 løbssejre, 24 podieplaceringer og to tredjepladser i kørernes mesterskab.
Viñales siger også tak til Yamaha for de muligheder samt den støtte de har givet ham gennem de sidste 4,5 år, og at han med stolthed vil se tilbage på de resultater de har opnået sammen.
Så det hele ser jo godt ud på papir, men mon ikke begge parter bærer lidt mere nag end hvad der skiltes offentligt?
En person snakker om “Breaking: Viñales og Yamaha slår op… nu!”
Skriv et svar
Login eller opret bruger for at skrive en kommentar
Man kan håbe at der kommer en bog engang, hvor nogen fortæller hvad der virkelig skete. Det må være frustrerende at ens holdkammerat kører i cirkler om alt og alle, mens man selv roder nede bagved. Hvor ansvaret for forskellen på Viñales og Quartararo findes, må racing-guderne vide. Gashåndtags-vredesudbruddet kunne jo tyde på at Viñales ikke var specielt imponeret over sin maskine – og Fabio lader ikke til at være specielt træt af sin lige for tiden.
Det bliver fedt at se næste år om ikke han møder op med noget at bevise, og hvis Aprilia’en bliver endnu bedre til næste år… *grabs popcorn*
Er der noget bedre end sådan en omgang racerløbs “conspiracy”? 🙂