BMW i Moto GP
Det er et nyt regelsæt i Moto GP der gør det muligt for BMW at blive en del af gamet. Som Moto GP er nu må der ikke deltages med almindelige dele, hverken stel eller motor, fra gængs produktion.
Dette ændres i 2012 for at få flere deltagere. Fra 2012 må der benyttes motorer fra standard-motorcykler, og intet er mere oplagt, ihvertfald ifølge Eskil Suter, end BMW´s S1000RR motor.
Denne udvidelse er udført for at give nye teams en billig indgang til Moto GP.
Stel og beklædning kommer fra Suter. Kåbedele er hentet direkte fra Suters egen Moto 2 racer, og stel helt nydesignet.
Suter taler om en køreklar vægt på 145 kg, og BMW motoren henter gode tunere ca. 250 hk ud af. Et vægt kraftforhold der er til at forstå.
Maskinen kommer på salgshylderne, så dem der mener de er dygtige nok, køber bare denne Suter GP maskine, og melder sig til Moto GP. Ciao Valentino.
Det er bare lige det med prisen. Dette skal være den billige indgang til Moto GP, men Suter har allerede luftet prisen. 600.000 Euro for chassis uden motor. Lyder umiddelbart billigt sammenlignet med leasing af fabriksmaskine.
0 personer snakker om “BMW i Moto GP”
Skriv et svar
Login eller opret bruger for at skrive en kommentar
Super nyhed. Godt med flere fabrikanter i MotoGP.
Selv om de nok vil befinde sig bagest på gridden de første par år.
Har Suzuki ikke abonnent på de bageste pladser?
350.000-600.000 euro for en sæson for en kører med 2 chassiser, privatprojekt som BMW ikke er involveret i.