2022 Yamaha MT-10 præsenteret
Vi synes selv det er lidt morsomt, at vi i går fabulerede over en forventet Ny 2022 Yamaha MT-10 med flere kræfter.
Og måske endda endnu sjovere, at vi også spekulerede lidt i, hvornår modellen ville få sin officielle debut.
For det viser sig i dag, at Yamaha lige som ved tidligere lejligheder åbenbart har valgt fremgangsmåden med at introducere en rigtig spændende nyhed ganske uden forvarsel.
2022 Yamaha MT-10 præsenteret
For i dag præsenterede den japanske motorcykelproducent officielt The definitive Master of Torque.
Pressemeddelelsen er for kort tid siden landet i indbakken, og den officielle præsentationsvideo du kan se lige nedenunder er også frisk fra fad.
Videoen ovenover leverer mere stemning end reelle informationer, men vi kan da lynhurtigt opremse enkelte elementer fra den større overhaling 2022 Yamaha MT-10 har gennemgået.
Kort fortalt
Den visuelle opdatering med ny lygtekåbe og nye twin-eye mono-fokus LED-forlygter med separate nær- og fjernlyslys lamper samt andre detaljer taler for sig selv.
Den reviderede motor CP4 motor har fået smedede aluminiumsstempler, og plejlstænger i stål for at forbedre fornemmelsen af moment med den øgede inerti.
Indsprøjtnings systemet er optimeret for at forbedre momentet i området 4000-8000 omdr., og vi ser også en ny luftfilterkasse med tre indsugningstragte i varierende længde, som med forskellige toner bidrager til den perfekte lydmæssige baggrund.
Derudover ses også et par “akustiske forstærkere” på hver side af benzintanken, som dirigerer lyden mod føreren, og et nyt titanium udstødningssystem – som er optimeret til en dyb tone – der fuldender symfonien.
Og så har motoren som forventet fået en håndfuld ekstra hestekræfter.
Andre opgraderinger omfatter en ny radial Brembo bremsemaster, et mere komfortabelt sæde, ny seks-akset IMU, et nyt APSG (Accelerator Position Sensor Grip) ride-by-wire gashåndtag, Quickshifter som standard, variabel fartbegrænser, ny instrumentering med et 4,3″ farve TFT-display og meget, meget mere.
MT-10 vigtige features i listen nedenunder
Kraftigere 998 cc EU5 motor
Specialdesignet indsugningslyd
Titanium udstødning
Kompakt og funktionelt nyt udvendigt design
Forbedret ergonomi
Radial Brembo mastercylinder
Yamaha Variable Speed Limiter
(YVSL)
Quick Shift System (QSS)
A&S kobling
Nyt 4,2” TFT display i fuld
farve
APSG ride-by-wire gashåndtag med fire modes (PWR)
6-akset IMU
Nedlægningsfølsomt Traction Control System
Slide Control system (SCS)
Lift Control System (LIF)
11/9/21, 2:01 PM Helt ny MT-10: The undisputed King of Yamaha’s Hyper Naked range
https://media.yamaha-motor.eu/se/sv/all-new-mt-10–the-undisputed-king-of-yamaha-s-hyper-naked-range/ 9/12
Engine Brake Management (EBM)
Brake Control (BC)
Yamaha Ride Control (YRC)
R1-inspireret Deltabox aluminiumschassis
Lang bagsvinger i aluminium
Kompakt akselafstand på 1405 mm
43 mm fuldt justerbar KYB forgaffel
Fuldt justerbar KYB bagdæmper
Bridgestone Battlax Hypersport S22 dæk
Uddybende gennemgang senere
Vi prioriterer i første omgang, at dele nyheden med vores læsere hurtigst muligt, og spare på krudtet med opremsning af hvad der er nyt og anderledes.
For Yamaha oplyser, at leverancer med den nye Yamaha MT-10 – som fås i farverne Cyan Storm, Icon Blue og Tech Black – til europæiske forhandlere påbegyndes i midten af 2022, så der er rigeligt med tid til at fordybe sig i teknikken på et senere tidspunkt.
Prisen på danske nummerplader for både Yamaha-MT 10 og Yamaha MT-10 SP er endnu ukendt.
Hvis du vil læse mere om den nye 2022 Yamaha MT-10 lige nu, så er Yamaha’s hjemmeside heldigvis opdateret til lejligheden.
Hold dig opdateret på de seneste MC-nyheder!
Med et abonnement får du ubegrænset adgang til alle nyheder, artikler, videoer og tests på DK’s hurtigste MC-medie
En person snakker om “2022 Yamaha MT-10 præsenteret”
Skriv et svar
Login eller opret bruger for at skrive en kommentar
Ærgerligt Yamaha præsentere endnu en cykel med “sprunget” forlygte – nærlys skal være symmetrisk ligesom på Tracer 7.
Men ellers må man jo bare sige den er for fed!!