2500ccm og 6 stempler
Voldsom FGR Midalu 2500, naked når det er råt
Målet med Midalu anno 2017 har været at skabe en speciel, luksuriøs men også komfortabel motorcykel. Forsøget er gjort med den 2500ccm store V6-motor der er hjertet på Midalu, og der skal ikke meget fantasi til at forestille sig spark i r….. fra de mange kubik når Midalu fyres af.
Det er en videreudvikling af den første udgave, og de har en del tilfælles. Men der er kommet mere til i den nyeste aftapning. Luksus er nøgleord hos FGR omkring Midalu, der er carbon dele i stor udstrækning. Tanken er blandt andet fremstillet i carbon. Der er lagt vægt på de bedste materialer og der er valgt flere lidt utraditionelle løsninger.
Et håndsyet sæde byder piloten velkommen ombord på den noget ekseptionelle motorcykel, der af naturlige årsager er ”original” på sin egen måde. Med en motor med 2,5liter er der lagt op til mange kræfter, og det har Midalu. Den er i det fine selskab af de mest voldsomme motorcykler i verden. FGR er overbevist om at fremtiden for motorcykler ligger i originalitet og det er årsagen til at projektet blev sat i gang.
Hvad sådan en sag løber op i kan der kun gættes om, men billig er den nok ikke. Jeg ser den som et lækkert stykke legetøj, med en motor i en klasse for sig selv.
0 personer snakker om “2500ccm og 6 stempler”
Skriv et svar
Login eller opret bruger for at skrive en kommentar
150 Nm på 2500 ccm er ikke korrekt, snare 250 Nm.
Kan se det er rettet til 217 Nm nu, voldsomt på en mc. GSXR1000 har 117 Nm til sammenligning.
Men den er rigtig flot, håndværket er i orden, stellet ser megestift ud, det samme gør bagsvingeren, helt sikkert en af de der super mc jeg gerne ville have, den ser ud til at have en god siddestilling.