Motorcykelkørsel: Høj svingfart med passager
FacebookYoutubeXInstagram Threads Job hos MagaCin
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Aktiv kørsel for 2

Høj svingfart med passager
02/03-2012 kl. 15:00
Anslået læsetid: 0 Minutter

Skal det gå rigtig hurtig, er de næsten umuligt at gennemføre projektet med bagsædepassager. Dette skyldes at passageren umulig kan holde sig fast.

Når motorcyklen accelererer er passageren ved at falde bagud. Når motorcyklen bremses ryger passageren ind i føreren, som derved får svært ved at styre motorcyklen.

2-Up passenger bar er løsningen på problemerne med ustabile bagsædepassagerer. Så kan passageren holde sig fast under både acceleration og i nedbremsningerne.

Del med en ven

0 personer snakker om “Aktiv kørsel for 2

  1. Fint nok, men prøv lige at tjekke hvordan benzintanken er gjort fast, høje svinghastigheder og hårde nedbremsninger med en tank der er revet af, nej tak

  2. Det lader til at være en spansk opfindelse; se http://www.a-sider.com/ENG/index.php.

    Det forekommer, at der er en dansk forhandler; se http://www.motomarca.dk/da/dept_84.html.

    Ellers kan de købes i Tyskland; se http://www.duo-drive.de/en. Der står, at motorcyklen ikke skal synes, hvis man beholder de 'gamle' greb bagpå.

    Grebet må være i vejen, hvis man ligger meget hen over tanken, men ellers ser det fornuftigt og smart ud.

    På hjemmesiden er en video, optaget på en bane, hvor produktets kvaliteter anprises. Det må begejstre Tommy, at man nu også kan stejle med passagerer, uden at de ryger ud over bagsmækken…

    P.S. Mester Lindberg: Hvis din tank går løs under kørsel, så lad din motorcykel løbe farten af sig. Brems eventuelt forsigtigt. Bring maskinen sikkert til standsning. Kør ikke videre med høje svinghastigheder og hårde opbremsninger, men afvent vejtransport til at fragte din kværn på værksted.

  3. Tak skal du ha Skuffe, men det bliver ikke aktuelt, min tank skal nok blive hvor den er. Det kunne nu heller ikke falde mig ind at køre "2 up racing" med mindre det er med sidevogn selvfølgelig. Mit argument er bare at min tank er fastgjort med 2 stk. M6 bolte i noget 1,5mm kantsvejst blik. Tror ikke den er designet til at aggere passager-håndtag.

  4. Hej mester lindberg
    Nu er det jo ikke alle der kører Kinojser !! 🙂
    Ps.: Tror iøvrigt det er vanskeligt, at opnå de helt store accelerationer og svinghastigheder på en sådan maskine 😉

  5. Tror måske man bare skulle køre ordentligt når man har en bagpå,det er vel rigeligt at slå sig selv ihjel…….

  6. K12sbo har en pointe. Mick hvor kommer det der kinojser lige fra? Al respect for folks valg af mc, men sidst jeg kiggede stod der sgu ingen kinojsser i min garage. Der står derimod en Honda, (ikke min gudskelov). På den sidder tanken med 1 m6 bolt. Mon det er nok til at optage dynamisk belastning ved aktiv kørsel.

  7. Kommer i øvrigt lige i tanke om. Det håndtag jeg selv er udstyret med fra fabrik, har da fungeret fint indtil nu.

  8. Jeg tror Mester Lindberg har helt ret i at tank og tankbespænding ikke er deignet til opgaven.
    Med en belastning på 50 kg. og en sikkerhedsfaktor på 5, hvilket er normalt som sikkerhedsfaktor, så skal man kunne løfte hele motorcyklen i håndtaget. Mon ikke de fleste ville tøve lidt med den handling.
    Dermed ikke sagt at det ikke kan holde.

Skriv et svar

Vi støtter Kræftens Bekæmpelse 2024
Giver børn en ny start