Aktiv reducering af preload på ny Triumph Tiger 1200 - MagaCin
FacebookYoutubeXInstagram Threads Job hos MagaCin
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Aktiv reducering af preload på ny Triumph Tiger 1200

Ny "Active Preload Reduction" sænker sædehøjden med op til 20mm på nyere udgaver af Triumph Tiger 1200.
CO
25/08-2023 kl. 13:07
Anslået læsetid: 3 Minutter

Har du overvejet at købe en Triumph Tiger 1200, som MagaCin blandt andet testede i 2018 og i Rally Pro version i 2022, men hvis du også lige som vi beskrev i brugt-testen Voluminøst eventyr anno 2013 mener, at sædehøjden kan være en udfordring, når der skal holdes ved lyskryds o.lign, så er der godt nyt fra Triumph.
Den engelske motorcykelproducent orienterer nemlig nu om, at man introducerer en helt ny feature til modellens semi-aktive Sowa affjedring.

Active Preload Reduction
Triumph’s nye Active Preload Reduction har til formål at reducere den bagerste støddæmpers fjederforspænding, når hastigheden på Tiger 1200 nedsættes.
Det medfører i sagens natur at sædehøjden sænkes, hvorved førerens fødder får kortere afstand til underlaget.
En ret fiks fetaure, som eksempelvis kendes fra Harley-Davidson Pan America, som MagaCin havde fornøjelsen af at teste i 2021, og som ligeledes ses på nyere versioner af den dyre men dejlige Ducati Multistrada V4, der i 2021 fik tjansen som det danske politi’s nye motorcykel.

20mm reduceret sædehøjde
For Triumph GT, GT Pro og GT Explorer er der for nuværende to indstillinger af sædehøjden på 850mm og 870mm, imens disse for Triumph Tiger Rally Pro og Rally Explorer er hhv. 875mm og 895mm.
Med det optionelle lave sæde fra tilbehørskataloget kan disse sænkes yderligere 20mm, hvilket giver en laveste sædehøjde for GT-familien på 830mm, imens den laveste sædehøjde for Rally familien bliver 855mm.

Eksisterende Tiger 1200 kan opdateres
Afhængig af den kombinerede vægt af fører, passager og bagage kan sædehøjden med den nye Active Preload Reduction reduceres yderligere med op til 20mm, ved et tryk af et sekunds varighed på ‘Home knappen, når motorcyklen bringes til standsning.
Interesserede behøver dog ikke nødvendigvis investere i en helt ny motorcykel, da den nye sænknings-feature ikke blot bliver tilgængelig på nye eksemplarer af Triumph Tiger 1200, da også eksisterende modeller generationen som blev lanceret i 2021 kan opdateres.
Opdateringen vil i følge Triumph’s pressemeddelelse være tilgængelig for eksisterende Triumph Tiger 1200 ejere ved det næste service hos en autoriseret forhandler.

Triumph Chief Product Officer Steve Sargent er i forbindelse med lancering af nyheden frit oversat citeret for følgende:
“Den nye Tiger 1200 er allerede en global succes, som tiltrækker nye tilhængere og øger Triumph’s andel af et voldsomt konkurrencepræget marked.
Denne nye feature kan aktiveres under kørslen, og sænker tyngdepunktet under langsom kørsel, hvilket gør modellen lettere tilgængelig, og giver førere større tillid ved lave hastigheder og bedre kontakt med underlaget ved fuldt stop.”

Læs eventuelt mere om den ny sænknings-funktion på Triumph Tiger 1200 i denne sektion på Triumph’s engelske website.

Del med en ven

Skriv et svar

Vi støtter Kræftens Bekæmpelse 2024
Giver børn en ny start