Alt om den nye Suzuki
Suzuki V-Strom DL 1000 2014 - Specs - Video - Pics
Suzuki er tilbage i kampen når der skal kæmpes om kunder til nye motorcykler. Suzuki-drengene har ligget lidt på den lade side de sidste par år, men nu kommer en helt ny Suzuki på klodens veje.
DL 1000 V-Strom 2014 er ikke nogen opfriskning af en gammel model. Det har faktisk kun navnet fælles med den vi kender som V-Strom 2013. Snuden ligner en kombination af Anders And´s næb, og fronten på Ducati Hypermotard. Bagenden ligner den fra BMW´s nye F800GS.
Det mest skønne ved denne nye Suzuki, er tilføjelsen af moderne elektriske genistreger, som f.eks. traction control. Nu er Suzuki altså helt med på beatet, og kan konkurrere mod BMW R1200GS, Yamaha 1200 Super Tenere samt alle de andre store rejseenduro´er.
Effekten på 96 hk er alt rigelig til den type motorcykel, da 1037 ccm med garanti trækker brutalt moment.
Det mest spændende bliver prisen. Det er desværre endnu ikke oplyst, men kender vi den danske Suzuki importør ret, bliver prisen rigtig skarp.
På Eicma kiggede vi 2014 Suzuki DL 1000 efter i sømmene, og den lover godt. Med en fornuftig pris bliver den et dansk hit.
0 personer snakker om “Alt om den nye Suzuki”
Skriv et svar
Login eller opret bruger for at skrive en kommentar
Men den er lavet til folk der kører langt, og derfor er et service interval på 6.000 km særdeles dyrt – skal tages i betragtning når indkøbsprisen vurderes og når den månedlige udgift år 2,3,4 osv vurderes
Glæder mig til at se dyret live og prøve den, den kunne nemt gå hen og blive afløser for min gamle dl650'er – ang. service så kan man jo nemt klare de "små" eftersyn selv incl. olieskift, skifte tændrør m.m. så længe man ikke skal ind i elektronikken er det jo ikke lige frem raket videnskab at have mc.