Analyse - Der køber vi danske helst vores motorcykler
FacebookYoutubeXInstagram Threads Job hos MagaCin
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Analyse

Der køber vi danske helst vores motorcykler
13/01-2014 kl. 16:00
Anslået læsetid: 1 Minutter

Der er stadig ca. 12% af befolkningen der besøger forhandlerne som 1. prioritet, når ny eller brugt motorcykel skal indkøbes. Mere end hver 10. tager altså på rundfart når udvalget på markedet afsøges.

Det er næsten helt slut med aviser, blade og trykte markedspladser, når danskerne søger deres kommende motorcykel. Kun 1,5% af analysens deltagere har svaret at de benytter trykte annoncer når de leder efter motorcykel.

At godt 86% af danskerne svarer at de fortrinsvis benytter digitale markedspladser før nye motorcykel-investeringer, kommer næppe som nogen overraskelse for flertallet. 

Hvilke kanaler benytter du hvis du søger ny eller brugt motorcykel ?

  • Besvaret: 853 
  • Sprunget over: 50

Aviser/Annonceblade

Besøg hos forhandlere

Markedspladser på internettet

Bruger mest2. mest brugtBruger mindst

0%20%40%60%80%100%

Aviser/Annonceblade

Besøg hos forhandlere

Markedspladser på internettet

I alt

Bruger mest

1,53%

13

11,78%

100

86,69%

736

849

2. mest brugt

16,34%

132

68,44%

553

15,22%

123

808

Bruger mindst

77,89%

613

18,55%

146

3,56%

28

787

Information:

Undersøgelsen er baseret på 903 besvarelser, modtaget mellem 1. december 2013 og 31. december 2013.
Med 903 besvarelser, svarende til 0,75% af alle danske motorcyklister, vurderes at analysens resultater er retvisende. Analysen er kun annonceret via internet, på mctc.dk, magacin.dk og 123mc.dk, hvorfor resultaterne kan være farvede af dette.

Del med en ven

0 personer snakker om “Analyse

  1. Hvad er det for et geni der har opstillet den grafik, der kunne være klaret med en enkelt ? de 3 grafer viser jo det samme, rent til grin.

Skriv et svar

Vi støtter Kræftens Bekæmpelse 2024
Giver børn en ny start