Analyse
Der er stadig ca. 12% af befolkningen der besøger forhandlerne som 1. prioritet, når ny eller brugt motorcykel skal indkøbes. Mere end hver 10. tager altså på rundfart når udvalget på markedet afsøges.
Det er næsten helt slut med aviser, blade og trykte markedspladser, når danskerne søger deres kommende motorcykel. Kun 1,5% af analysens deltagere har svaret at de benytter trykte annoncer når de leder efter motorcykel.
At godt 86% af danskerne svarer at de fortrinsvis benytter digitale markedspladser før nye motorcykel-investeringer, kommer næppe som nogen overraskelse for flertallet.
Hvilke kanaler benytter du hvis du søger ny eller brugt motorcykel ?
- Besvaret: 853
- Sprunget over: 50
Aviser/Annonceblade
Besøg hos forhandlere
Markedspladser på internettet
Bruger mest2. mest brugtBruger mindst
0%20%40%60%80%100%
|
||||
---|---|---|---|---|
Bruger mest |
1,53% 13 |
11,78% 100 |
86,69% 736 |
849 |
2. mest brugt |
16,34% 132 |
68,44% 553 |
15,22% 123 |
808 |
Bruger mindst |
77,89% 613 |
18,55% 146 |
3,56% 28 |
787 |
Information:
Undersøgelsen er baseret på 903 besvarelser, modtaget mellem 1. december 2013 og 31. december 2013.
Med 903 besvarelser, svarende til 0,75% af alle danske motorcyklister, vurderes at analysens resultater er retvisende. Analysen er kun annonceret via internet, på mctc.dk, magacin.dk og 123mc.dk, hvorfor resultaterne kan være farvede af dette.
0 personer snakker om “Analyse”
Skriv et svar
Login eller opret bruger for at skrive en kommentar
Hvad er det for et geni der har opstillet den grafik, der kunne være klaret med en enkelt ? de 3 grafer viser jo det samme, rent til grin.