Baby-Harley's design godkendt
I Juni måned indeværende år, kunne du her på MagaCin læse at den amerikanske motorcykelproducent Harley-Davidson indgik partnerskab med kinesiske Quianjiang der er underlagt Geely Technology Group som er involveret i produktionen af Benelli motorcykler.
Samarbejdet medfører at en produktionen af mindre motorcykler skal finde sted i Kina, med start i slutningen af 2020.
Harley-Davidson har valgt Quianjiang, grundet virksomhedens ekspertise indenfor produktion af små kvalitets motorcykler, allerede etablerede base samt imødekommenhed overfor slutbrugerens krav.
Quianjiang producerer som tidligere nævnt i øjeblikket de italiensk designede Benelli motorcykler, og det får naturligvis indflydelse på de små nye Harley'er.
Sidste nyt i udviklingen er, at partnerne for nylig passerede en milepæl i samarbejdet, da design-fasens afslutning blev markeret ved en ceremoni i Kina, med deltagelse af repræsentanter fra både USA og Kina. Derfor kan det ikke vare længe inden en egentlig produktion indledes.
For nuværende må vi desværre nøjes med billedet Harley-Davidson forsynede os med i Juni måned, men det er tilladt at fundere lidt over hvilke tekniske løsninger man har valgt.
Den nye Baby-Harley udstyres med en 338cc twin, der angiveligt er mere end kraftigt inspireret af den 300cc motor vi finder i Benelli's 302 S, med samme slaglængde men med lidt større boring. Stellet er tilsyneladende også doneret fra Benelli 302S, og Harley-Davidson har tydeligvis ladet sig inspirere af samme model ved udvikling og tilpasning af egne komponenter.
Ved den netop overståede ceremoni – hvor der tilsyneladende også var barnedåb – blev den lille ny navngivet HD 350 Project, hvilket mere eller mindre tilfældigt falder sammen med motorens øgede slagvolumen. Det står endnu ikke klart, om HD 350 navnet videreføres for den endelige serieproducerede model.
Men du skal ikke glæde dig for tidligt over muligheden for at købe en billig kinesisk produceret Baby-Harley.
Modellen er nemlig først og fremmest tiltænkt et eksplosivt voksende kinesisk marked, og hvis alt går godt efterfølgende udbredelse til det asiatiske marked generelt.
Det bliver interessant at se hvordan de asiatiske brugere modtager den lille ny, og hvilken indflydelse det får på bundlinjen hos et af markedets stærkeste brands.
Bonus info.
Helt tilfældigt eller heldigt. Benelli har angiveligt planer om at relancere modellen 302 S under modelnavnet 350 S.
En person snakker om “Baby-Harley's design godkendt”
Skriv et svar
Login eller opret bruger for at skrive en kommentar
Glæde sig over muligheden for at købe en billig Kinesisk produceret HD!!!! Vor herre bevares. Så hellere brække en arm på langs.