BMW bryder båndet til EICMA og INTERMOT - MagaCin
FacebookYoutubeXInstagram Threads Job hos MagaCin
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

BMW bryder båndet til EICMA og INTERMOT

Startskuddet på MC-messers endeligt?
CO
28/01-2021 kl. 09:11
Anslået læsetid: 2 Minutter

En pressemeddelelse fra BMW fortæller, at vi ikke længere skal forvente at se de seneste fede nyheder præsenteret eksklusivt på verdens førende MC-messer og udstillinger som EICMA i Milano og Intermot i Köln.

Nye digitale formater
BMW’s traditionelle opskrift på præsentationer af nye modeller, vil fremover skifte format.
BMW fortæller i pressemeddelelsen, at det hidtidige traditionelle koncept – som var organiseret centralt af BMW Motorrad – fremover vil blive afløst af nye digitale formater.
Kommunikationsstrategien for nye BMW produkter og andre tilbud medfører fremadrettet en omlægning både til BMW Motorrad og BMW Group’s egne formater såvel som eksterne.

Ændret kommunikationsstrategi
Chefen for BMW Motorrad Dr Markus Schramm udtaler:
“Vores omlægning af kommunikationsstrategien med øget brug af live og digitale formater, vil gøre det muligt for os at inspirere endnu flere mennesker globalt vedrørende BMW Motorrad produkter og tilbud i fremtiden, hvor vi kan tilgå brugerne på en målrettet optimal facon.”

Intensiveret interaktion
BMW fortæller videre, at man ved anvendelsen af sine egne messe- og udstillings uafhængige formater ikke blot kan time verdenspremierer og lancering af nye produkter mere fleksibelt, men også muliggøre mere intensiv interaktion med alle målgrupper, og samtidig øge informationernes rækkevidde.

Stadig på MC-messer og udstillinger
Til sidst fortæller BMW, at man stadig vil deltage ved udvalgte regionale MC-messer samt udstillinger, og at man er åben for andre nye formater.
Og så er der lige for en god ordens skyld vedhæftet en video fra efterårets præsentation af BMW S1000R og BMW G310R i 2020.
Formentlig et eksempel på hvordan BMW i fremtiden vil præsentere nye modeller.

Startskud for MC-messers endeligt?
Om BMW’s udmelding vedrørende den nye markedsføringsstrategi blot er startskuddet for et kapløb, hvor flere motorcykelproducenter efterfølgende følger trop er endnu uvist.
Vi har i de senere år set en øget brug af digitale formater, når nye motorcykler introduceres, og under de pandemiske omstændigheder set en masse aflysninger af internationale MC-messer og udstillinger.
Derfor ser motorcykelproducenterne sig nødsaget til at gå andre veje.
Men vi krydser i et desperat håb fingre for, at de traditionelle super-fede helt fantastiske MC-messer og udstillinger ikke helt forsvinder.

Del med en ven

Skriv et svar

Vi støtter Kræftens Bekæmpelse 2024
Giver børn en ny start