BMW præsenterer opdaterede scootere
At vi i denne måned kommer til at se masser af nye motorcykler – men BMW er væk, har vi ad flere omgange henvist til i de seneste dages artikler.
Frigivelsen af nye 2025 modeller har taget fart op til efterårets store mc-messe EICMA i Italien, og selv om den lovede såkaldte Next level Big Boxer fra BMW er sporløst forsvundet, så er BMW Motorrad stadig blandt mærkerne, som lancerer flere nyheder i denne måned.
I går annoncerede den tyske producent – som du kan læse i artiklen, der er linket til herover – faktisk ikke mindre end to verdenspremierer, hvor teaserens tekst med #PluggedToLife og ordene Agile, Stylish og Urban samt sloganet New Urban Ride bød på en glimrende mulighed for feber vilde gætterier.
Et af billederne som blev offentliggjort i går indikerede, at vi meget tænkeligt kunne få en ny scooter at se, imens det andet med C 400 X logoet og betegnelsen Dristig Eventyrlysten og Bygget til Action, var mere åbent for fortolkning.
I dag åbenbarede BMW Motorrad, at mærkets scootere er den bedste måde at komme rundt på i det urbane miljø. Og at de med nyt design og opbevaringsplads ikke blot er den perfekte partner til hverdagsbrug, men også tilbyder det perfekte twist til at bryde den daglige rutine.
BMW Motorrad præsenterer i dag de nye BMW C 400 GT og BMW C 400 X
Med BMW C 400 GT og BMW C400 X tilbyder BMW Motorrad to premium køretøjer i det mellemstore scootersegment.
I urban mobilitet skiller BMW C 400 X sig ud med fokus på dynamiske egenskaber, imens BMW C 400 GT som en Gran Turismo version passende til touring imponerer med sin fine komfort.
BMW Motorrad har skærpet de to scootere i mellemklassen, og har udover tekniske forbedringer udstyret dem med nye features, farver og tilbehør.
Sådan lyder det frit oversat i pressemeddelelsen fra BMW, der også fortæller, at begge modeller stadig er udstyret med den velkendte 350cc enstamper, der i EURO5+ godkendt udgave leverer 34 hestekræfter ved 7.500 omdr. og et maksimalt drejningsmoment på 35 Nm ved 5.750 omdr.
Begge modeller er som standard udstyret med BMW Motorrad ABS Pro, Dynamic Brake Control (DBC), Dynamic Traction Control (DTC), og Engine Drag Torque Control (MSR).
Derudover er instrumenteringen i begge modeller nu udstyret med et stort 6,5″ TFT display, som der kan manøvreres rundt i via BMW’s kendte multi-controller på venstre side af styret, og der kan etableres forbindelse via BMW Motorrad Connected app, ligesom begge modeller også er forberedt til navigation med en større 10,25″ skærm, der er tilgængelig som en del af Connectivity Pro optionen.
BMW C 400 X og BMW C 400 GT byder nu på mere opbevaringsplads under sædet, hvor de 3 liter ekstra under sædet på 400 X dog overgås af de 12 liter ekstra på 400 GT.
Topboksen som kan tilkøbes rummer 43.5 liter.
Det og meget mere fremgår af den officielle præsentationsvideo længere oppe, og interesserede kan læse mere om i hvert fald én af modellerne eksempelvis på BMW Motorrad’s engelske website, som allerede er klar med denne side for BMW C 400 X.
I bunden af siden findes et link til BMW C 400 GT, som tilsyneladende stadig er under opbygning…. eller måske lige som Next level Big Boxer er forsvundet fra jordens overflade?