BMW R1200R Classic
R1200R har gennem mange år solgt på mange markeder. En sådan succes smider man ikke bare væk. Derfor kommer BMW R1200R nu i en Classic version.
De moderne boksere spinner som en mis, og stadig flere får øjenen op for bokserens kvaliteter. Køb ikke bokser for topeffekt, men som alt-mulig-mand er den god.
Siddestillingen på de 850, 1150 og 1200 R vi har prøvet har været god og behagelig, hvilket utvivlsomt er en af grundene til deres succes.
Vi kender ikke pris endnu, men de seneste års Yen himmelflugt har minimeret prisforskellene mellem japanske og europæiske motorcykler.
Data for R1200R Classic:
BMW R 1200 R, BMW R 1200 R Classic
Engine, Displacement, cc 1170
bore/stroke, mm 101/73
output, kW/hp 81/110 at speed, rpm 7750
torque, Nm 119 at speed, rpm 6000
design, boxer
number of cylinders, 2
compression/fuel, 12.0:1
petrol, unleaded (95–98 RON)
valves per cylinder, 4
Power transmission
clutch, single disc dry clutch, hydraulically actuated
gearbox, claw-shifted six-speed gearbox
rear wheel drive, Cardan drive shaft
Chassis
frame design, steel tubular space frame
front wheel control, BMW Telelever
rear wheel control, BMW Paralever
spring travel, front/rear, mm 120/140
wheelbase, mm 1495
steering head angle, ° 62.9
Brakes front, twin disc brake, Ø 320 mm, radial fixed four-calliper brake
rear, single disc brake, Ø 265 mm, floating two-calliper brake
ABS BMW Motorrad integral ABS (partially integral, optional equipment)
Wheels
R 1200 R: cast wheels
R 1200 R Classic: wire spoke wheels
front, 3.50 x 17″
rear, 5.50 x 17″
Tyres
front, 120/70 ZR 17
rear, 180/55 ZR 17
Dimensions and weights
total length, mm 2145
total width with/without mirror, mm 906/845
seat height (without rider), mm
800 (standard)
800 (OE, OA, sport seat)
830 (OE, OA, comfort seat, high)
830 (OA, seat, high)
760 (OE, OA, seat, low)
750 (OE, low slung)
Unladen weight, incl 90% fuel, kg 223
permitted total weight, kg 450
fuel tank capacity, l 18
Performance figures
fuel consumption
90 km/h l/100 km 4.1
120 km/h l/100 km 5.5
acceleration, 0–100 km/h s 3.5
maximum speed, km/h >200
0 personer snakker om “BMW R1200R Classic”
Skriv et svar
Login eller opret bruger for at skrive en kommentar
Den nye motor og lette opdatering af designet (lygter, instrumentbræt og tank) er tiltrængt og det ser godt ud. Den er stadig relativ anonym, men det er vist også meningen fra BMW's side.
Men Classic udgaven ligner et halvhjertet forsøg på at ride på retrobølgen. Det holder ikke.
http://hellforleathermagazine.com/2010/10/2011-bmw-r1200r-and-r1200r-classic-dohc-engine-sharper-looks/
Men prøv lige at holde ydelsen op mod forbruget, 25 km/l på lande vej og næsten 20 på motorvej, det tæller nok en del for dem der kører sydpå, og den er jo ikke ligefrem lam!
Jeg ville gerne! Den passer lige til en gammel mand som undertegnede!