Breaking: Se Hondas nye CBR 1000RR-R
FacebookYoutubeXInstagram Threads Job hos MagaCin
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Breaking: Se Hondas nye CBR 1000RR-R

(Nu med Video) Se den helt nye racer CBR1000RR-R og de danske priser for Africa Twin
04/11-2019 kl. 19:24
Anslået læsetid: 0 Minutter

Hvis man vil være sikker på maksimal eksponering, offentliggør man sine nye motorcykler før selve EICMA messen starter. Det har der været en del af i år. Og Honda har også allerede offentliggjort sine Africa Twins – men heldigvis var det ikke det eneste. Ved en aftenpræsentation udenfor det officielle EICMA-område, fremviste Honda flere lækkerier.

Største nyhed er den helt nye CBR1000RR-R racer. Så ja, det var nok rigtigt med den ekstra konsonant, som MagaCin tidligere skrev om.

Honda beskriver den selv som deres stærkeste rækkefirer. Den kommer til at yde 160 kW ved 14.500 o/m, samtidig med at aerodynamikken er forbedret væsentlig. Også med indbygget downforce ved på siderne. 

Teknikken er opdateret med en seks-akset IMU, så kurve-ABS efterhånden virker som en gammel teknologi. Hvis økonomien er til det, kommer CBR1000RR-R også i en særlig SP-version, som bl.a. byder Öhlins elektronisk affjedring og Brembo-bremser.

De danske priser for CBR1000RR-R er ikke klar endnu, men importøren melder, at der kun bliver tale om en moderat pristigning. Vi håber det er korrekt.

Africa Twin

Også Africa Twin blev fremvist. Regelmæssige læsere af MagaCin vil allerede være bekendt med den, men interessant er, at indstigningsprisen bliver 210.000 kr. Og det er vel at mærke med fartpilot og køreprogrammer. Vil man have farvevariationer, elektronisk justerbar affjedring og den slags, stiger prisen.

Honda Rebel 

Også Rebel har fået en mindre opdatering, så den nu har fået et trendy LED lys og slipperkobling. MagaCin vender tilbage med en mere uddybende beskrivelse af de nyheder.

CBR1000RR-R Specifikationer

ENGINE

Type

Liquid-cooled 4-stroke 16-valve DOHC Inline-4

Engine Displacement (cm³)

999.9cc

No. of Valves per Cylinder

4

Bore ´ Stroke (mm)

81mm x 48.5mm

Compression Ratio

13.0 x 1

Max. Power Output

160kW @ 14,500

Max. Torque

113Nm @ 12,500

Oil Capacity

4.0L

FUEL SYSTEM

Carburation

PGM-DSFI

Fuel Tank Capacity

16.1L

Fuel Consumption

16.0km/litre

ELECTRICAL SYSTEM

Starter

Electric

Battery Capacity

12-6 YTZ7S

DRIVETRAIN

Clutch Type

Wet, multiplate hydraulic clutch with assist slipper

Transmission Type

6-speed

Final Drive

Chain

FRAME

Type

Aluminium composite twin spar

CHASSIS

Dimensions (L x W x H)

2100 x 745 x 1140mm

Wheelbase

1455mm

Caster Angle

24o

Trail

102mm

Seat Height

830mm

Ground Clearance

115mm

Kerb Weight

201kg

SUSPENSION

Type Front

Showa Telescopic inverted fork with an inner tube diameter of 43 mm, and a Big Piston Front Fork with preload, compression and rebound adjustment, 120mm stroke

Type Rear

Unit Pro-Link with gas-charged HMAS damper featuring 10-step preload and stepless compression and rebound damping adjustment, 137mm stroke.

Showa Balance-Free Rear Cushion with preload, compression and rebound adjustment.

WHEELS

Rim Size Front

17 inch x 3.5

Rim Size Rear

17 inch x 6.0

Tyres Front

120/70-ZR17

Pirelli Diablo Supercorsa SP

Bridgestone RS11

Tyres Rear

200/55-ZR17

Pirelli Diablo Supercorsa SP

Bridgestone RS11

BRAKES

ABS System Type

2 Channel

Front

330mm disc with radial-mount 4-piston Nissin caliper

Rear

220mm disc with 2-piston Brembo caliper

INSTRUMENTS & ELECTRICS

Instruments

TFT-LCD

Security System

HISS

Headlight

LED

Taillight

LED

 

Del med en ven

Skriv et svar

Vi støtter Kræftens Bekæmpelse 2024
Giver børn en ny start