Buell indsender patentansøgning
Da den officielle produktion af Buell motorcykler blev indstillet, og den sidste motorcykel var kørt af samlebåndet, ville mange andre end Eric Buell nok have smidt håndklædet i ringen og ladet sig pensionere.
Eric Buell valgte i stedet at kaste sig over produktion af racere, og sælger stadig motorcykler under konceptet ’Ready to Race’.
Kreative og opfindsomme Eric Buell lader sig ikke sådan kue af modgang, og et bevis for amerikanerens ukueligt innovative sind, kan findes ved granskning af indsendte patentansøgninger.
Hidtil har vi set en række forskellige løsninger ved placering af motorcyklens udstødningssystem.
Den traditionelle hvor udstødningen munder ud lavt på cyklens ene eller begge sider, og på et tidspunkt skiftede moden til at potterne skulle være højt oplagte.
Vi har været gennem en periode, hvor enhver mc producent med respekt for sig selv, havde en model på programmet med udstødning under sædet, og en del producenter vælger i denne tid at montere potten under motoren, så det er snart svært at forestille sig flere alternative udformninger.
Eric Buell har ganske utraditionelt tænkt sig, at motorcyklens bagsvinger fremover tildeles en ekstra rolle som udstødning.
Officielt består opfindelsen i en bevægelig bagsvinger, som forbinder baghjulet med motorcyklens stel, og som via hulrum tillader passage af udstødningsgasser, før gasserne ryger ud af en åbning bagerst.
Det er en nyskabelse for os, men Erik Buell fortæller gerne at de motorcykler han fremstiller – inklusive denne vinters EBR 1190S – kun lige har indhentet nogle af hans 20 år gamle design ideer.
Guderne (og naturligvis Eric Buell) må vide hvordan en model efter helt frisk design koncept ville se ud.
0 personer snakker om “Buell indsender patentansøgning”
Skriv et svar
Login eller opret bruger for at skrive en kommentar
Ja, hvorfor ikke.
Smart og logisk.
Ready to Race er da fra KTM.