CBR650F model nyt
Sportsmotorcykel beklædning, styret er lidt højere end en fuldblodssportsmodel, det er er lidt bedre ergonomi til piloten. En god og stabil hverdagsven, ABS og selvfølgelig Euronorm 4. Fornuftig sædehøjde til flertallet med en smal midte og gummistøtter i siden med en velafstemt hårhed.Så er det lidt nemmere at nå jorden. CBR650F er mellemklasse cyklen med fornuftig standard. Se vores seneste artikel fra 2014 om CBR650F HER.
Lidt flere kræfter er der proppet ind i den reviderede CBR650F motor. For at finde lidt mere, har Honda ændret indsugningsramtraktene og givet den en lidt bedre udstødning. Det giver en mer ydelse på godt 3kw. Motoren er omdrejningsvillig op til 11.000omdrejninger, hvor den røde linie begynder. Samtidig er gearkassen revideret så energien slippes lettere løs med lidt kortere afstand imellem gearene, det sikrer bedre acceleration igennem mellemområdet hvor trækkraften er størst. Det giver lige en lidt mere sprød snerren i de lave omdrejninger og lidt mere skrig når den når de høje omdrejninger.
Ny forgaffel fra Showa, 41mm Dual Bending Valve(SDBV) der forbedrer kørekomforten og egenskaberne. Forgaflen leverer proportionelt rebound med blødere kompression. Reviderede Nissin kalibere foran, der giver endnu bedre bremse. Ny designet kåbe, med slægtskab til den nye Fireblade 1000. Forlygte og baglygte er nu LED.
Helhedsindtrykket er en god semmi sportscykel til det brede publikum. En mærkevare som Honda elskere ikke går fejl af. Prisen kender vi ikke PT, der skal konkurreres med det øvrige modeller i mellemklassen, tidligere var prisen lidt højere på Honda end kokurrenterne. Spændene hvordan markedet tager sig ud i 2017.