Dare to be Bold med Ducati Diavel V4 Black Roadster - MagaCin
FacebookYoutubeXInstagram Threads Job hos MagaCin
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Dare to be Bold med Ducati Diavel V4 Black Roadster

Ducati Diavel V4 Black Roadster opfordrer mc-folket til at være modig.
07/12-2024 kl. 06:02
Anslået læsetid: 3 Minutter

Siden fødslen i 2011 har Diavel vakt entusiasme og opnået stor succes for sit unikke design, på én gang muskuløst, sporty, overdrevet og elegant, hvilket de talrige priser fra vigtige designinstitutioner vidner om.

Sådan indleder Ducati præsentationen af en Ducati Diavel V4 i nye klæder, der med sit mørke ydre opfordrer folk til at være modige under titlen “Dare to be Bold”. En opfordring, der i denne skribents øjne kan betyde to ting: Først og fremmest, at man i sadlen på sådan en nok ikke ligefrem kører under radaren, men også, at man skal være klar på en svingom med et ordentligt muskelbundt!

Ifølge producenten har man i designprocessen taget udgangspunkt i muskelbiler, hvilket også ses tydeligt med både modellens bredskuldrede statur og V4-motoren, hvor der for størstedelen af de i alt 1.158 kubik kan trækkes en direkte linje til MotoGP.

Modellen blev præsenteret som en del af Ducati World Premiere mod slutningen af 2022. Her fik vi blandt andet at vide, at den nyeste inkarnation var udstyret med en 1.158cc V4 Granturismo-motor, der yder 168 hestekræfter, og at den svingglade italienske powercruiser endda havde tabt sig 13 kilo i forhold til sin forgænger.

Et velkørende statement
I præsentationen gør producenten meget ud af at fortælle, at Ducati Diavel V4 er en form for kunstværk, og at modellen i sine kun to leveår har vundet flere designpriser – som eksempelvis Red Dot Design Award, Good Design Award og en Special Mention in the Excellent Product Design ved German Design Awards 2024.
Modellen blev da også kåret som EICMA’s smukkeste motorcykel samme år, som den blev præsenteret.

Jo, jo… Ducati Diavel er da en “her-kommer-jeg-maskine”, men den er meget mere end det. For selvom det er en cruiser, er den rent faktisk yderst velkørende og svingvillig.

Det konstaterede vi både helt tilbage i 2012, da MagaCin’s udsendte kørte på førsteudgaven af modellen i Italien, og i 2019 hvor Mathias kørte en del kilometer i sadlen på Diavel 1260, hvor begge testkørere konkluderede, at den i forhold til sine konkurrenter var godt fremme i skoene og skarpt styrende – formentlig den bedste i klassen.

Hvad er nyt?
Som bekendt er der ikke meget grund til at ændre for meget på en opskrift, der allerede virker. Og måske derfor er der til 2025 heller ikke sket noget drastisk teknisk eller mekanisk med Diavel V4.

Hvis vi ser bort fra det nye sæde, er den seneste opdatering ganske enkelt af den visuelle slags, hvor farverne angiveligt har tilknytning til Ducatis historie. Men hvordan de mørke toner, titaniumdetaljerne og de Racing Yellow-striber hænger sammen med denne påstand, melder historien dog ikke noget om.

Del med en ven

2 personer snakker om “Dare to be Bold med Ducati Diavel V4 Black Roadster

    1. Det er meget sandsynligt at der kommer noget Ducati-test når vejret bliver bedre. Men hvilke modeller kan jeg ikke sige sig endnu 🙂

Skriv et svar

Vi støtter Kræftens Bekæmpelse 2024
Giver børn en ny start