Den nye Kawasaki Z H2 i detaljer
Det går nogle gange stærkt… som i rigtig stærkt, når motorcykelproducenterne drypvis forsyner pressen med informationer om kommende modeller. Og når det handler om en rigtig stærk motorcykel, er der åbenbart helt vildt knald på.
Det går stærkt, og er stærkt gået.
Denne formiddag kunne du her på MagaCin se det første officielle billedgalleri med Kawasaki's nye tvangsfodrede Kawasaki Z H2, og her ganske få timer senere, er vi leveringsdygtige i ikke blot en video af den nye Kawasaki Z H2, men også modellens specifikationer.
Vi synes ikke kun at det er gået stærkt, men også at det er stærkt gået af Kawasaki Heavy Industries, når de så lynende hurtigt forsyner os med den fede video du kan se herunder (hvor der køres stærkt)… og også stærkt gået af den danske Kawasaki importør, som har lagt sig ekstra i selen for at forsyne os – og ikke mindst vore læsere – med modellens specifikationer.
Den mest banevenlige H2
Vi ved ikke lige hvad der sker for den unge dame med det høje sommerhår, der lige pludselig har fået kinden dekoreret med et prangende Z i videoen herunder, men man kan vist godt sige at videoen kan kategoriseres som en af de mere dramatiske.
Kawasaki's nye Z H2 testes i vindtunnel, som udover at teste aerodynamikken forsyner den begærlige kompressors glubende appetit.
Derefter kommer Z H2 farende ud af en frygtindgydende eksplosion, og bliver fyret af på bane.
Helt i tråd med de pålidelige informationer der er tilgået os fra en kilde, der rent faktisk allerede har kørt modellen på bane. Kawasaki Z H2 betegnes nemlig af vores kilde som den mest baneorienterede model i H2 programmet.
Spec's råt for usødet
Du får lige modellens specifikationer, inden vi går i helt selvsving over den nye Z H2'er.
Vi har ikke brugt tid på fancy opsætning af modellens specifikationer, for vi har prioriteret at gøre informationerne tilgængelige med det samme. Herunder får du råt for usødet de officielle specifikationer for den nye Kawasaki Z H2.
Gear (ID 34): 6-trins
Stel type (ID 38): Trellis-stel, højstyrkestål
Maks effekt (ID 25): 147.1 kW {200 hk} / 11,000 rpm
Affjedring, front (ID 41): 41 mm USD forgaffel med trinløs kompressions- dæmpning og returdæmpning samt justerbar forspænding
Bremser, forhjul (ID 43): Dobbelte semi-flydende 300 mm bølgeskiver med dobbelte radialt monterede, 4-stemplede calipere
Motortype (ID 21): Vandkølet, 4-takts, 4 cylindret rækkemotor med kompressor
Slagvolumen (ID 22): 998 cm³
Affjedring, bag (ID 42): Horisontalt monteret med gastrykskammer. Justerbar rebound og fjernbetjent fjederforspænding
Bremser, baghjul (ID 46): Enkelt 250 mm bølgeskive, 1-stemplet kaliber
CO2 udledning (ID 206): 148 g/km
Maks moment (ID 29): 137 N•m {14 kgf•m} / 8,500 rpm
Akselafstand (ID 55): 1,455 mm
Boring x slaglængde (ID 23): 76 x 55 mm
Vandring, forhjul (ID 96): 120 mm
Gearing 1. (ID 84): 3.077 (40/13)
Sædehøjde (ID 57): 830 mm
Tankindhold (ID 61): 19 liter
Vandring, baghjul (ID 97): 134 mm
Gearing 2. (ID 85): 2.471 (42/17)
Dæk, forhjul (ID 39): 120/70ZR17M/C (58W)
Ventilsystem (ID 31): DOHC, 16 ventiler
Gearing 3. (ID 86): 2.045 (45/22)
Dæk, baghjul (ID 40): 190/55ZR17M/C (75W)
Brændstofsystem (ID 32): Indsprøjtning: Ø38 mm x 4 med ovale sub-gasspjæld
Gearing 4. (ID 87): 1.727 (38/22)
Gearing 5. (ID 88): 1.524 (32/21)
Startersystem (ID 81): Elektrisk
Gearing 6. (ID 89): 1.348 (31/23)
Sekundær udveksling (ID 91): 2.556 (46/18)
Kobling (ID 37): Våd multiskive, manuel
Specifikationerne for Kawasaki Z H2 ser umiddelbart ud til at læne sig mere op ad noget der ligner H2 SX versionens, end den vanvittige kompromisløse Kawasaki H2R.
Men har du selv prøvet at køre en af Kawasaki's H2 modeller, så ved du også at det der imponerer mest, er det absurd voldsomme nær lineære moment fra lave omdrejninger.
Aftale om test allerede på plads
Nååårh… vi glæder os for vildt til at se Kawasaki Z H2 ved mc-messen EICMA i Milano om kort tid, og du kan glæde dig til at læse vores test af Kawasakis nye tvangsfodrede familiemedlem her på MagaCin tidligt næste forår. Vi har nemlig allerede en aftale på plads, om at prøvekøre modellen straks vinterens salt er skyllet af vejene.
Bonus info
Bonus info til dig, er at modellen formentlig allerede lagerføres herhjemme fra Februar måned, og selv om den danske pris endnu ikke er 100% fastsat, så bliver Kawasaki Z H2 den billigste model i H2 serien.
Den danske Kawasaki importør har netop i dette øjeblik opdateret sin hjemmeside med al tænkelig information om den nye Kawasaki Z H2, så du kan læse meget mere om den spændende nyhed her.