Den nye Yamaha Tracer 700
Kufferten pakkes i hast, og lige om lidt kører vi mod lufthavnen.
Vi skal nemlig til mc-messen EICMA i Milano Italien for at se alle de spændende motorcykelnyheder, men inden kufferten ryger i bagagerummet, får du lige dagens største nyhed på falderebet.
Yamaha overrasker igen
Yamaha har i sidste øjeblik før EICMA – lidt uventet – præsenteret den nye Tracer 700, som du kan se på videoen herunder. Videoen blev frigivet for relativt få timer siden, og vi gnider gerne søvnen ud af øjnene for at bringe dig de seneste nyheder. Indrømmet… Yamaha tog igen fusen på os, ganske som de gjorde med afsløringen af den nye R1'er.
Vi har brugt lidt af natten på at sove, så der har desværre ikke været forfærdelig meget tid til at gennemgå beskrivelsen af den nye model i detaljer. Yamaha's egen tekst til videoen fortæller imidlertid frit oversat til dansk, at den nye Tracer 700 er tilegnet dem der ønsker spændende sports performance tilsat all round alsidighed og seriøs attitude.
Producenten fortæller også, at modellen har fået nye kåbedele med en ny aggressiv front, og at den nye Tracer 700 er en type motorcykel der kan gøre næsten alt, både nærved og langt væk, i byen eller på de åbne veje.
Radikalt ændret udseende
Som det fremgår af de første billeder samt videoen, har modellen med radikalt ændret udseende fået nye dobbelte LED forlygter, og Yamaha beskriver, at Traceren er opgraderet og forfinet med optimeret ydelse, forbedret komfort, og generelt giver en mere dynamisk køreoplevelse i alle situationer. Blandt modificeringerne er et bredere styr for bedre håndterbarhed, og der er justerbart kåbeglas for optimal komfort.
Meget mere bliver det desværre ikke til i denne omgang, for nu skal vi ud af døren og hen til Italien, hvorfra vi fra tirsdag d. 5/11 og i tiden fremover kan fortælle meget mere om den nye Yamaha Tracer 700, og selvfølgelig også alle de andre spændende 2020 nyheder.
Tekniske specifikationer:
Engine
Engine type: 2-Cylinder;4-stroke;liquid-cooled;DOHC;4-valves
Displacement: 689cc
Bore x stroke: 80.0 mm x 68.6 mm
Compression ratio: 11.5 : 1
Maximum power: 54.00 kW @ 8,750 rpm
Limited power version: 35.0 kW @ 7,500 rpm
Maximum Torque: 67.0Nm (6.83kg-m) @ 6,500 rpm
Lubrication system: Wet sump
Clutch Type: Wet;Multiple Disc
Ignition system: TCI
Starter system: Electric
Transmission system: Constant Mesh;6-speed
Final transmission: Chain
Fuel consumption: 4.3l/100km
CO2 emission: 100g/km
Chassis
Frame: Diamond
Front travel 130 mm
Caster Angle: 24.8º
Trail: 90mm
Front suspension system: Telescopic forks
Rear suspension system: Swingarm;(link suspension)
Rear Travel: 142 mm
Front brake: Hydraulic dual disc, Ø282 mm
Rear brake: Hydraulic single disc, Ø245 mm
Front tyre: 120/70 R17 M/C 58W (tubeless)
Rear tyre: 180/55 R17 M/C 73W (tubeless)
Dimensions
Overall length: 2,140 mm
Overall width: 840 mm
Overall height: 1,290 mm
Seat height: 835mm
Wheel base: 1,460 mm
Minimum ground clearance: 140 mm
Wet weight: (including full oil and fuel tank) 196 kg
Fuel tank capacity: 17.0L
Oil tank capacity: 3.0L