DR650S fra Suzuki – 2017
Det ligner ikke helt de andre adventure-modeller på markedet. Det er mere en gadeversion af en crosser. Man fristes til at sige retro stil. En ny model DR650S, af en kendis fra 1990’erne.
Motoren giver i den nye model et bedre bundtræk og mellemområde, ifølge producenten. Der er tilført en balanceaksel for roligere motorgang. Balanceakslen er nødvendig for at gøre en ensparker til en mere komfortabel motorcykel.
Sædehøjden er standard 885mm og kan sænkes op til 4cm, hvilket i praksis betyder at mange flere kan få glæde af DR650S. Det er et plus, og kan betyde at modellen kan komme ud til et bredere publikum. Aluminiumsfælge, off-road dæk for 90/90-21 og bag 120/90-17. Dæk som både kan køre på gaden og på grus.
Tag på eventyr, cyklen er agil og let. Vægten er 166kg og motoren har rigelig kræfter. En all-round motorcykel som sagtens kan pakkes til rejsen, og som bør være god til hverdagsbrug.
Om modellen kommer til Danmark vides endnu ikke, men det er tvivlsomt grundet den gamle teknologi.
0 personer snakker om “DR650S fra Suzuki – 2017”
Skriv et svar
Login eller opret bruger for at skrive en kommentar
Pas på med at læse motorcykelnyheder på amerikanske sider, og oversætte dem til danske nyheder. Den på billedet, er en 2015 DR650S, som afløste DR650SE.
Balanceaksel er ikke en ny ting i den motor, det havde den også da den var på det danske program i 90'erne. Det er altså ikke en 2017 nyhed.
Den kører med en Mikuni BST40 karburator, og har absolut ingen chance for at kunne opfylde de skrappe euro-4 normer (eller er det euro-3 der er gældende pt?), så den kommer med sikkerhed ikke til landet, eller resten af EU.
Samme gælder Kawasaki KLR650, der stadig er populær i USA og Australien.