2017 Ducati Multistrada 950 – lettere end Multistrada 1200
FacebookYoutubeXInstagram Threads Job hos MagaCin
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Ducati Multistrada i 950 udgave

2017 Ducati Multistrada 950 – lettere end Multistrada 1200
14/01-2017 kl. 12:14
Anslået læsetid: 2 Minutter

Til højre sidder gashåndtaget, når der drejes er  det lig med afsted det gå. Det er essensen af motorcykel. En god motorcykel er leverer det du forventer i den rigtige mængde. Så bevægelsen på vejen føles som en leg. Her har Ducati valgt motoren fra Hypermotarden på 937ccm, som er velkendt på redaktionen og efter min opfattelse en rigtig fed motor.

Men er der kræfter nok, måske kommer man for let til at sammenligne med Multistrada 1200, og så er godt 100hk mere standard end vildt. For blot nogle få år tilbage var 100hk monster mange hypper, sådan er det ikke mere, efter at motorcykler kommer direkte fra båndet med over 200hk. Selvfølgelig er det en vane om det er en knallert eller et missil, men jeg tænker uden præcist at vide det, at 937ccm motoren levere lige det der skal til Multistradaen. 

Rammen er den samme som på 1200’eren og har Ducatis Safty Pack, som inkluderer den seneste Bosch ABS med justering i 3 niveauer, og 8 niveauer traktionskontrol. De kan pares individuelt i niveauer afhængig af den valgte køreindstilling, og piloten kan også selv vælge niveauer individuelt på Multistradaen, så indstillingen er lige efter eget behov. Udstyret med dobbelt siddet bagsvinger og Sachs justerbar monobagdæmper og fuldt justerbar Kayaba forgaffel. 

Motoren er L Twin Testaretta i 937ccm aftapningen, der er glad for omdrejninger og trækker godt allerede fra 3000 omdrejninger. 80% af trækkraften findes i området 3500 -9500 omdrejninger, så den kan godt klare et vidt spænd i hastighed i 6. gear. Det kan give en glidende kørsel uden for meget op og ned i gearkassen, hvilket kan være rart på længere ture. 

Ducati har monteret et 19” forhjul på hesten og har dermed gjort den lidt i stand til at bevæge sig på et lidt løsere underlag. Om den er god til det, kender vi svaret på når vi har oplevet det. Den skal helt klart prøves af i terrænet under en test, det er det adventure er beregnet til, selvom 90% aldrig begiver sig uden for det sorte. 

Det er en mere tilgængelig udgave end storebror og kunne godt blive et hit, om Ducati vil lave en udsalgspris der er konkurrencedygtig.

Del med en ven

Skriv et svar

Vi støtter Kræftens Bekæmpelse 2024
Giver børn en ny start