Ducati Panigale V4 Tricolore
Kalenderen skriver d. 9. december, og med gårsdagens præsentation er vi efter alt at dømme kommet igennem Ducati World Premiere 2025.
Italienerne indledte årets præsentationer i juli måned med en ny stærkere Ducati Panigale V4 med MotoGP teknologi, som blev fuldt op af Multistrada V4, V4S og Pikes Peak, Scrambler Icon Dark og Full Throttle, Scrambler Ducati 10° Anniversario Rizoma Edition, Ducati Panigale V2 og Ducati Streetfighter V2 og Multistrada V2.
Og som et ekstra krydderi til 2025-platten tilføjede producenten Diavel V4 Black Roadster under titlen, Dare to be Bold. Men i går lukkede Ducati som sagt ballet, og det gjorde de med et samlerobjekt der hylder Italien.
Ducati Panigale V4 Tricolore
I bund og grund er der tale om samme motorcykel, der blev præsenteret tilbage i juli måned, men i et farveskema, der, som du nok kan se på billederne over artiklen, er en hyldest til Made in Italy.
Den nummererede version af Panigale V4 bliver fremstillet i 1.000 eksemplarer og er designet af Drudi Performance og Centro Stile Ducati, som har udsmykket modellen med farverne fra det italienske flag, men også de tern, man håber på at se som den første efter et racerløb.
Ternene på siden og 1-tallet på snuden er symboler på sejr, hvilket Ducati har oplevet en hel del gange i år i både MotoGP, World Superbike, Supersport, Italian Superbike, U.S. Superbike, Japanese Superbike og faktisk også i det italienske motocrossmesterskab.
Men selvom Ducati Panigale V4 Tricolore “bare” er en hyldest-maskine, så er den ikke helt magen til den model, der blev præsenteret i sommers.
Ved præsentationen fortæller producenten nemlig, at denne version er udstyret med en tørkobling, justerbare fodhvilere i aluminium og et GPS-modul. Og dem, der skulle ønske at fyre den af på et lukket anlæg og ikke bare stille den til pynt hjemme i stuen, kan også glæde sig over de små ting som et racer-tankdæksel, luftkanaler ved bremsekalibrene og et åbent koblingsdæksel i carbon.
Slutteligt nævner Ducati, at modellen naturligvis er udstyret med et skilt på den øverste gaffelbro, hvorpå der er angivet modelnavn og hvilket nummer i rækken, der er tale om, at der med maskinen følger et ægthedscertifikat samt et til modellen fremstillet dækken, og at køberne kan tilvælge en hjelm og en jakke, der matcher motorcyklen.
- Tricolore livery
- Desmosedici Stradale engine, 1,103 cc
- Maximum power of 216 hp at 13,500 rpm
- Maximum torque of 120.9 Nm at 11,250 rpm
- “Front Frame”
- 17-litre aluminum tank
- Ducati Electronic Suspension (DES) 3.0
- Öhlins NPX-30 pressurized fork with Öhlins Smart EC 3.0 control system
- Öhlins TTX 36 shock absorber with Öhlins Smart EC 3.0 control system
- Öhlins steering damper with Öhlins Smart control system EC 3.0
- Curb weight without fuel: 188 kg
- Alcantara seat
- Racing plexiglass
- Dry clutch kit
- Billet aluminum steering plate with model name and progressive number
- Dedicated dashboard animation for key-on
- Dedicated aluminum contact key with progressive number
- Adjustable billet aluminum footpegs
- Front Brake PRO braking system: double Brembo 338.5 x 6.2 mm T-drive ventilated front disc, Brembo HypureTM calipers, Brembo MCS 19.21 pump with remote adjustment
- Carbon fiber rims (approved for two-seater use)
- Front and rear mudguard, chain guard, heel guards, swingarm cover, exhaust guard, alternator cover in carbon fiber
- GPS module
- Dedicated motorcycle cover *
- Certificate of authenticity*
- Customized box for additional components *
- Racing tank cap in billet aluminum **
- Brake caliper air conveyors in carbon fiber **
- License plate removal kit **
- Open clutch cover in carbon fiber **