Eicma: En lys ide
Hos Honda har ingeniørene fået en lys ide, og i år præsenteret tre nye 670cc modeller skåret over samme læst, hvor man har lånt fra bilernes verden. I princippet har man savet en Honda Jazz motor over og derved kreeret en parallel twin som kunne skohornes ned i et mc stel. Ydermere tilbydes Hondas dobbeltkobling som tilvalg i den nye NC700 serie.
Ikke alle tre modeller når dog til lille dannevang, da importøren har valgt ikke at hjemtage den MAXI-scooter lignende INTEGRA model. Interesserede kan glæde sig over at både den nøgne version og den kåbeklædte model vil være lagervare allerede i indeværende år. Vi traf den danske importør ved Honda's stand, og fik oplyst priser på 90.000,- for den nøgne S version og 100.000,- for kåbemodellen med efternavnet X.
Producenten oplyser et forbug på 30km/l, så de godt og vel 14 liter i dunken rækker til en anseelig aktionsradius, hvor udstødninsgasserne oven i købet er nedbragt til et niveau som er 50% bedre Euro 3 normen.
Et spændende tiltag som vi snarest følger op på med detaljeret beskrivelse.
0 personer snakker om “Eicma: En lys ide”
Skriv et svar
Login eller opret bruger for at skrive en kommentar
Den ser sgu noget træt ud den naked, svært at se ideen med designets linier.
Synes det er super fræk at se på. Tilgengæld er X'ern godt nok grim. Den kan lige gå, hvis den købes i sort. Jeg har haft fornøjelsen af at prøve sådan en X'er.
Den trækker fint hele nede fra 2000 rpm op til de 6000 rpm. Jeg skiftede helt naturligt ved 5000 rpm – og så trækkes der pænt videre. Den passer rigtig godt til mit temperament.
Nogle har sagt at man "let" støder ind i omdrejningsbegrænseren og er man vant til at kører en maskine der skal have nogle snoninger, er det nok rigtigt.
Jeg kommer fra CB1100F, XT660 og GS500 – og skiftet til NC700 stilen er ikke voldsomt.
Det der har gjort at jeg ikke har handlet endnu er: Den pæne S model er ikke kommet ud til forhandlerne endnu – så har ikke kunnet se den.
Dens motor er helt uprøvet, så er der nogle børnesygdomme – vil jeg få dem med i prisen. Det er Honda, så mon dog.
Der er indregisteret 18 X'ere – alle er så vidt jeg er orienteret registeret af importøren som test cykler. De sælges nok snart til 90.000 kr – og hvad sker der så med brugtprisen på dem?
Jeg tager det hele i mig igen.
Prøvede den een gang til – Denne gang en hvid X'er…
Det var kærlighed ved andet blik – så nu er den bestilt…