RGNT NO.1 - Et stærkt bud på en eldrevet A1 maskine
FacebookYoutubeXInstagram Threads Job hos MagaCin
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Elektrisk svensker går snart i produktion

Retroinspireret design og fyldt med moderne teknologi
19/05-2020 kl. 18:00
Anslået læsetid: 2 Minutter

RGNT NO. 1 er en klassisk udseende, men samtidigt topmoderne el-motorcykel spækket med teknologi – og den svenske producent lover, at hvis du forudbestiller nu, leveres den til august 2020.

Designet minder mest af alt om noget fra 1960’erne, og med klassiske affjedringskomponenter og detaljer som rundt lygtehus, chrom skærme og et langt flat sæde i ægte café racer stil, bedrager overfladen ganske voldsomt. Under det britiske retroinspirerede ydre, gemmer der sig nemlig en verden af high-tech.

Modellen er designet til at være online 24/7, og med en indbygget 4G antenne og GNSS placeringsenhed, er det hele tiden muligt at skabe forbindelse til internettet, både hvis cyklen skulle blive stjålet, men også med direkte opdateringer til softwaren.

Gennem et samarbejde med tech-firmaet Qamcom, vil RGNT personliggøre brugeroplevelsen af NO. 1 – både gennem nettet og også med et touchfølsomt TFT display.

Artiklen fortsætter under billedet

Linjerne lugter af retro, men skindet bedrager

Drivlinjen består af et batteri på 7,7 kwh og en motor monteret i baghjulets nav, der yder omkring 15 hk, hvilket giver førere med et A1 kørekort mulighed for at køre på modellen. 

Med skruen helt i bund ligger topfarten omkring 125 km/t, og ved blandet kørsel kan der køres omkring 150 km rundt i landskabet.

RGNT oplyser at maskineriet har en tør vægt på 130 kg – og umiddelbart er det minimalt, hvad der kan komme af ekstra væske på motorcyklen.

Ladetiden er på 4 timer, hvis man benytter sig af en almindelig stikkontakt fra hjemmet.

Prisen starter ved 10.500 Euro, og med importudgifter bliver det hurtigt en halvdyr fornøjelse. RGNT oplyser at der i øjeblikket ikke er en dansk forhandler, men at det dog er muligt at få NO. 1 leveret i Danmark.

Alt i alt er det en spændende nyhed. Særligt kombinationen af det lækre design og de mange tekniske muligheder er rigtigt interessant, og for de lidt mere velhavende A1 kørere kunne det være et stærkt bud på første motorcykel.

Hvis flere beslutter sig for at købe modellen, vil prisen måske falde på sigt – hvem ved. Vi håber på at få en prøvekørsel i hus, og også at få den at se i det danske land. Den ville da være for cool i storby billedet!

Del med en ven

Skriv et svar

Vi støtter Kræftens Bekæmpelse 2024
Giver børn en ny start