Endelig ny V4
Skarpe tunger vil postulere at Honda har konstrueret en ny BMW K 1300 GT. Data er meget som hos BMW, men i Honda er det en V4 der driver projektet.
Vægten er ret høj. Hele 252 kg tør på normaludgaven, og ekstra 10 kg hvis man tilvælger den automatiske dobbeltkoblingsgearkasse. Det bliver til hhv. 267 kg og 277 kg når maskinen er køreklar.
Sædet er ret højt. Hele 81,5 cm og maskinen er relativt langt. Alselafstanden er hel 154,5 cm. Behøver vi sige K 1300 GT igen?
Motoren er en 76 graders V4 med enkelt overliggende knast. Unicam SOHC systemet kaldes det, som også kendes fra motocross motorer. Gasgivningen er ride-by-vire systemet som mange nye maskiner efterhånden bruger.
Motoren yder 173 HK ved 10.000 RPM, og momentet er 129 NM ved 8.750 RPM. Der er altså rigelige kræfter i maskinen. Men igen, data meget lig BMW K 1300 GT.
Bremsesystemet er af ABS typen med kombinerede bremsere. Ikke det tidligere kendte Dual Combined, men et system af den mere simple type der bla. kendes fra Honda CBF 1000.
VFR 1200 F, som modellen hedder, kommer som første honda med 3 års garanti.
Så er der bare den med prisen. Den er ikke 100% fastlagt endnu, men en pålidelig kilde fra producenten har oplyst MagaCin.dk at den lander på ca. 300.000 kr. Vi gætter derfor på 299.990 kr. Igen meget lig BMW K 1300 GT.
Kloden har fået en ny BMW K 1300 GT med V-motor. Ikke så ringe endda for den BMW er bare god. Svarer det til dine forventninger omkring den nye Honda V4?
Data:
Motor: SOHC 76 grader V4 1237 cc
Boring-Slaglængde: 81mm-60mm
Kompression:12,0:1
Ventiler: 4 pr. cylinder
Indsprøjtning: 4* 44mm
173 HK v. 10.000 RPM
129 NM v. 8.750 RPM
Akselafstand: 1545mm
Sædehøjde : 815mm
Tankindhold: 18,5l
Forbremse: Dobbelt 320mm skive m. 6 stemplede kalibre
Bagbremse: Enkelt 276mm skive m. 2 stemplet kaliber
Farve: Candy rød, for Skandinavien
0 personer snakker om “Endelig ny V4”
Skriv et svar
Login eller opret bruger for at skrive en kommentar
Hmm, pæn mc, men ikke lige hvad jeg havde håbet på … Lige lidt for meget touring for mig ..
Super lækre detaljer, men alt for dyr…og alt for tung.
hmmm… hvor skal man skrive så på for at få den først tur på den med automatgear?
det ser da vildt lækkert ud..