Endelig ny V4 - MagaCin
FacebookYoutubeXInstagram Threads Job hos MagaCin
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Endelig ny V4

Den er noget af et ekspres-tog den nye Honda V4
08/10-2009 kl. 13:00
Anslået læsetid: 2 Minutter

Skarpe tunger vil postulere at Honda har konstrueret en ny BMW K 1300 GT. Data er meget som hos BMW, men i Honda er det en V4 der driver projektet.

Vægten er ret høj. Hele 252 kg tør på normaludgaven, og ekstra 10 kg hvis man tilvælger den automatiske dobbeltkoblingsgearkasse. Det bliver til hhv. 267 kg og 277 kg når maskinen er køreklar.

Sædet er ret højt. Hele 81,5 cm og maskinen er relativt langt. Alselafstanden er hel 154,5 cm. Behøver vi sige K 1300 GT igen?

Motoren er en 76 graders V4 med enkelt overliggende knast. Unicam SOHC systemet kaldes det, som også kendes fra motocross motorer. Gasgivningen er ride-by-vire systemet som mange nye maskiner efterhånden bruger.

Motoren yder 173 HK ved 10.000 RPM, og momentet er 129 NM ved 8.750 RPM. Der er altså rigelige kræfter i maskinen. Men igen, data meget lig BMW K 1300 GT.

Bremsesystemet er af ABS typen med kombinerede bremsere. Ikke det tidligere kendte  Dual Combined, men et system af den mere simple type der bla. kendes fra Honda CBF 1000.

VFR 1200 F, som modellen hedder, kommer som første honda med 3 års garanti.

Så er der bare den med prisen. Den er ikke 100% fastlagt endnu, men en pålidelig kilde fra producenten har oplyst MagaCin.dk at den lander på ca. 300.000 kr. Vi gætter derfor på 299.990 kr. Igen meget lig BMW K 1300 GT.

Kloden har fået en ny BMW K 1300 GT med V-motor. Ikke så ringe endda for den BMW er bare god. Svarer det til dine forventninger omkring  den nye Honda V4?

Data:

Motor: SOHC 76 grader V4 1237 cc

Boring-Slaglængde: 81mm-60mm

Kompression:12,0:1

Ventiler: 4 pr. cylinder

Indsprøjtning: 4* 44mm

173 HK v. 10.000 RPM

129 NM v. 8.750 RPM

Akselafstand: 1545mm

Sædehøjde : 815mm

Tankindhold: 18,5l

Forbremse: Dobbelt 320mm skive m.  6 stemplede kalibre

Bagbremse: Enkelt 276mm skive m. 2 stemplet kaliber

Farve: Candy rød, for Skandinavien

Del med en ven

0 personer snakker om “Endelig ny V4

  1. Hmm, pæn mc, men ikke lige hvad jeg havde håbet på … Lige lidt for meget touring for mig ..

  2. hmmm… hvor skal man skrive så på for at få den først tur på den med automatgear?

    det ser da vildt lækkert ud..

Skriv et svar

Vi støtter Kræftens Bekæmpelse 2024
Giver børn en ny start