Suzuki SFV 650 Gladius - Modelserien er nu udvidet
FacebookYoutubeXInstagram Threads Job hos MagaCin
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Endnu et medlem i Suzuki SV familien er født

Specielt i vores land har den SV familien vundet mange motorcykel-entusiasters hjerter. Det er uden tvivl letkørtheden for den uerfarne, kombineret med en lav pris som har været hjerteknuseren i dette tilfælde
30/09-2008 kl. 18:43
Anslået læsetid: 2 Minutter

Modelserien er nu udvidet med endnu en, så rækken af SV maskiner nu tæller fem. SV1000 og SV650 modellerne bibeholdes, da ingen fornuftig producent uden videre smider en succes på porten, og den nye smarte Gladius skal få salget op på svundne tiders astronomiske højder.

Ikke at de, nu ældre SV modeller, ikke sælger, bevares det gør de, men de er ikke så ombejlede som tidligere. Det er uden tvivl det let gammeldags bedagede design der skræmmer nogle nye væk. Dem der allerede ejer en SV, elsker udformningen og kan ikke tænke sig andet.

SFV 650 Gladius gør nu op med det gamle. Motoren er stadig den kærnesunde V2 konstruktion, og køreegenskaberne har Suzuki forsøgt bibeholdt god for alle, også dem uden erfaring. Altså bør Gladius, eksakt som 650 fætteren, være en superb begynder.

Designet er ultra frækt. Det kan bedst beskrives som en seksuel akt mellem Moto Morini Corsaro, Ducati Monster og MV Agusta Brutale. Det bedste fra de italienske skønheder, i kombination med et kærnesundt japansk maskinrum.

Vi journalister har længe været enige om at den tidligere SV 650 uden kåbe er en mere harmonisk maskine end den påklædte fætter. Derfor er det ingen mangel at Gladius kun kommer upåklædt. Ihvertfald ikke som det ses herfra.

Desværre har Suzuki glemt ABS. Uden tvivl for at holde prisen i bund, men netop det typiske SV 650 publikum er dem som får megen glæde af dette sikkerhedsfremmende system.

Vægten er holdt lavt. 202 kg køreklar med fuld tank, er lidt lettere end den ældre type. Dette er gjort ved bla. et bruge en ultratynd 520 kæde til transmission. Heldigvis er SV 650 ikke nogen bjørn, så den smalle kæde skal nok holde, uden maskinen trækker den lang. Med kendskab til Suzuki´s normale prispolitik, er vi ret sikre på denne Gladius bliver en storsællert. Umiddelbart har den kun få fejl, ihvertfald på papiret, men en senere testtur kan måske ændre dette synspunkt. Uanset hvad er vi helt sikre på at vi straks bør øve os i at sige Gladius. Så er vi nemlig klar til foråret.

Del med en ven

Skriv et svar

Vi støtter Kræftens Bekæmpelse 2024
Giver børn en ny start