Englands dummeste på MC
De går til stålet de englændere. Hastighedsrekorden målt af politiet i nyere tid er ca. 250 km/t på A27 i Sussex. MagaCin har selv kørt A27 Arundel Road i Sussex og må sande motorcyklisten med denne rekord, på netop den vej, er en galning og rigtig usmart.
Hvad rekorderne er i Danmark ved vi ikke, men vi vil prøve at finde frem til de mest idiotiske danske hastighedsoverskridelser.
Vi har p.t. kendskab til en dansker der har kørt på ring 2 omkring århus, hvor en bøde er udskrivet på hele 171 km/t. Maksimalhastigheden på netop denne strækning er 80 km/t. Behøver vi fortælle at denne motorcyklist mistede rettigheden til at føre motorkøretøj for en periode, og med rette.
152 mph |
A27 Arundel Road, Binstead West Sussex |
Sussex Police |
2011 |
149 mph |
A90 Dundee to Aberdeen road |
Tayside Police |
2011 |
144 mph |
A303 Cartgate, Somerset |
Avon and Somerset Police |
2010 |
142 mph |
M40 J2-4 |
Thames Valley Police |
2011 |
141 mph |
A90 Dundee to Aberdeen road |
Tayside Police |
2010 |
139 mph |
A690 West Rainton |
Durham Constabulary |
2011 |
139 mph |
A435 Hollywood toward Birmingham |
West Mercia Police |
2009 |
139 mph |
A90 Dundee to Aberdeen road |
Tayside Police |
2009 |
138 mph |
M6 Motorway at Brunthwaite |
Cumbria Constabulary |
2009 |
138 mph |
M1 northbound near Ratby |
Leicestershire Constabulary |
2009 |
137 mph |
M65, Burnley |
Lancashire Constabulary |
2011 |
134 mph |
A27 West Ashling, Chichester, West Sussex |
Sussex Police |
2009 |
133 mph |
M1 Southbound, Swinford |
Leicestershire Constabulary |
2011 |
133 mph |
A47 Tilney All Saints |
Norfolk Constabulary |
2011 |
0 personer snakker om “Englands dummeste på MC”
Skriv et svar
Login eller opret bruger for at skrive en kommentar
Artiklens ordlyd er vist blevet ændret siden den blev oprettet mht. at være eller ikke at være en tøsedreng kontra at være en rigtig usmart galning. 😉
Iøvrigt er det et evigt tilbagevendende journalistisk spørgsmål hvordan man skal formulere sig omkring begrebet høje hastigheder… Jeg kørte 190 forleden på en strækning hvor man kun må køre 90 km/t.
Umiddelbart kan det også virke temmelig uovervejet ved første øjekast. Hvad jeg lod være unævnt var, at det var kl. 23 om aftenen på en fuldstændig tom og snorlige motorvej, i tørvejr, hvor ikke en vind rørte sig – og det varede i ca. 10 sekunder før jeg slap gassen og sænkede farten til det tilladte igen for at dreje af motorvejen. I retrospekt føler jeg ikke det var hverken rigtig usmart eller en galnings handling. Det eneste der var momentant i fare var mit kørekort hvis en snu færdselsbetjent skulle have gemt sig i buskadset i vejkanten og det var en kalkuleret risiko.
På samme måde siger artiklens statistik heller ikke om rekorderne var sat zig-zaggende ind mellem biler i myldretiden eller om det skete kl. 4 om morgenen uden en bil i sigte i en hurtig acceleration over 500 meter hvorefter farten blev slækket igen. Det første vedkender jeg mig gerne er rimelig galemathias – det sidste kan jeg ikke hidse mig op over.
PS: Iøvrigt burde de danske motorveje have variable hastighedsgrænser alt efter tidspunkt. Hvis det giver mening at man må køre 90 km/t på en motorvej i myldretiden – så giver det ikke mening at man også kun må kære 90 km/t midt om natten. Men det er en anden snak.
Du har helt ret i Finnerup, at nogen har ændret teksten i denne artikel, jeg havde nemlig tilladt mig at kritisere indholdet, vups pludselig ændret indhold, og ikke en eneste kommentar til mit indlæg om holdningen på redaktionen til massive hastigheds overskridelser. Det synes jer er usmart, så skal man ikke bede folk om kommentarer.
MEN artiklen er bedre nu, men stadig ikke iorden synes jeg, mener det var bedre at bruge tiden på at jagte andre gode artikler, for eksempel en fra Danmarks største MC træf der afholdes denne weekend, Thy Træf……en klasse for sig i den sammenhæng. BESØG DEN
Aaarh hold nu med jeres hellige formaninger. Vi kører alle MC og kan derfor li fart. Derfor må der sku da godt stå noget om fart.