Fire forrygende BMW nyheder præsenteret i dag - MagaCin
FacebookYoutubeXInstagram Threads Job hos MagaCin
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Fire forrygende BMW nyheder præsenteret i dag

Se video med præsentationer af de nye 2025 BMW M 1000 RR, BMW S 1000 RR, BMW M 1000 R, og BMW S 1000 R, der alle har fået hver deres opgraderinger. Danske priser allerede offentliggjort.
CO
30/10-2024 kl. 19:30
Anslået læsetid: 5 Minutter

En flok vildbasser indhyllet i dækrøg blev for få dage siden brugte som teaser for kommende nyheder fra BMW Motorrad, og i dag lettede røgen med afsløringen af ikke mindre end fire nyheder.
Noget mere end umiddelbart forventet, men der er vel ingen som klager over, at tyskerne lancerer de nye BMW M 1000 RR, BMW S 1000 RR, BMW M 1000 R, og BMW S 1000 R i samlet flok.

BMW Motorrad indleder med at beskrive, at mærkets Superbikes er sat op til at indtage den kommende sæson med endnu mere dynamik, og at både deres superbikes M 1000 RR og S 1000 RR, såvel som mærkets hyper-nakedbikes M 1000 R og S 1000 R er blevet både teknisk og visuelt opdateret, og som standard byder på endnu mere udstyr til den kommende sæson.
Fælles for dem alle er Euro5+ opdatering samt inkludering af mærkets såkaldte M short-stroke throttle, hvor gashåndtagets rotation er reduceret.
Det er heldigvis ikke sket i form af en såkaldt QAT (quarter action throttle) men i en mere behersket 58° udgave.
QAT er fedt på racerbane, men for de fleste nær ubrugelig på offentlig vej.

BMW M 1000 RR er ganske kort beskrevet velsignet med yderligere 6 hestekræfter til 218 hk, aerodynamikken har fået en overhaling for yderligere downforce, stellet er opdateret blandt andet med nyt motorophæng i venstre side, og elektronikken er ligeledes væsentligt opgraderet.
Dynamic Traction Control (DTC) assisteres nu af den nye Slide Control funktion og styrvinkel-sensor teknologi, som har medført en opsplitning af DCT til underafdelingerne Slip Control og Slide Control. Introduktionen af styrvinkel-sensor teknologien har også ført til en ny Brake Slide Assist funktion som en del af BMW Race ABS Pro.

  • 218 hp (+6 hp)
  • Compliance with Euro 5+ emission standards
  • Engine overhaul: Cylinder head with new port design, new combustion chamber shape, full-shaft titanium valves with new tulip and seat geometry on intake and exhaust sides, and new engine mount
  • Titanium exhaust system with modified cylinder head flanges, oval header inlets, and modified pre-silencer
  • M short-stroke throttle (58-degree rotation angle)
  • Frame with new engine mount on the left and modified flex in the steering head area
  • Dynamic Traction Control (DTC) with new Slide Control function via steering angle sensor for acceleration drifts
  • ABS Pro with new Brake Slide Assist function via steering angle sensor for braking drifts and ABS Pro setting “Slick”
  • New M Winglets 3.0 made of CFK
  • New fairing design
  • Fairing, front wheel cover, and engine spoiler now made of plastic
  • Removal of M Aero Wheel Covers

BMW S 1000 RR har ligeledes fået en seriøs overhaling, der blandt andet omfatter nye winglets, ny forskærm med luftforsyning til optimal afkøling af forbremserne og nye kåbesider. Som standard leveres dobbelt-R’en nu med Pro Riding Mode, som inkluderer køreprogrammet Race Pro, to ekstra kombinationer af gasrespons og moment, såvel som Engine Brake og Hill Start Control Pro funktionerne. Derudover ses fem-trins justerbar ABS i Race Pro, og ABS indstillingen Slick. Dynamic Brake Control (DBC) er ligeledes standard.

  • New winglets
  • Compliance with Euro 5+ emission standards
  • Pro riding modes as standard
  • M short-stroke throttle (58-degree rotation angle)
  • Side fairings in new design
  • New front wheel cover with brake ducts

Herover en lynhurtig introduktion til to af dagens nyheder fra BMW Motorrad, som vel egentlig er lidt overflødig efter gennemsyn af dagens præsentationsvideo med titlen The new BMW M 1000 RR and BMW S 1000 RR | #NeverStopChallenging.

Således behørigt introduceret til de to kåbeklædte nyheder, rettes blikket mod de afklædte pendanter.

BMW M 1000 R har med en ny såkaldt dual-flow LED forlygte inspireret af RR modellerne fået et mere dynamisk design. Den nye M 1000 R som bliver tilgængelig i farverne Lightwhite uni/M Motorsport og White Aluminium metallic mat samt for M Competition udgavens vedkommende Blackstorm metallic/M Motorsport, har fået opdateret DTC som i kombination med quick-gassen byder på en væsentlig forbedring, især i Race Mode på trackdays.

  • Dual-flow LED headlight
  • Compliance with Euro 5+ emission standards
  • M short-stroke throttle (58-degree rotation angle)
  • Winglets in black textured paint
  • Clutch/generator covers in black
  • Rear frame and swingarm in Platinum Grey

BMW S 1000 R kan nu bryste sig af af en motor med 170 hestekræfter og lavere slutudveksling, hvorfor den så at sige burde komme hurtigere ud af hullet… hvis det skulle være nødvendigt. Modellens optimerede Shift Assistant Pro der er standardudstyr, giver i kombination med quick-gassen et mere dynamisk setup og mærkbart forbedret acceleration i alle situationer.
Derudover drager S 1000 R fordel af ændringerne på DTC assistenten på M 1000 RR for yderligere forbedring af modellens performance.

Den nye S 1000 enkelt-R får ligeledes den nye dual-flow LED forlygte, og det udvidede standardudstyr inkluderer engine drag torque control (MSR) med konfigurerbar motorbremse, Derudover ses en ny kort nummerpladeholder, USB-C oplader under sædet, og BMW intelligent nødopkald.
Enkelt-R’en bliver tilgængelig i de tre farver Blackstorm metallic, Bluefire/Mugiallo Yellow og i kombination med M-pakken i farveskemaet Lightwhite uni/M Motorsport.

  • Dual-flow LED headlight
  • Compliance with Euro 5+ emission standards
  • 170 hp (+5 hp)
  • M short-stroke throttle (58-degree rotation angle)
  • Engine drag torque control (MSR)
  • Optimized Shift Assistant
  • Shorter final drive ratio
  • USB-C charging socket under the seat
  • Short license plate holder
  • Intelligent emergency call E-Call 

Ligesom for dagens kåbeklædte nyheder, stilles der naturligvis også en præsentationsvideo til rådighed med de to naked-bikes, som deles med titlen The New BMW M 1000 R and BMW S 1000 R  | #NeverStopChallenging.

Læs eventuelt mere om de fire nyheder på BMW Motorrad’s danske website, hvor du også kan se, at 2025 BMW M 1000 RR er prissat til kr. 651.500,- 2025 BMW S 1000 RR kan købes fra kr. 307.900,- der skal langes mindst kr, 347.200,- over disken for 2025 BMW M 1000 R, og 2025 BMW S 1000 med et enkelt R i efternavnet kan fås fra kr. 221.900,-.

MagaCin holder dig opdateret på de seneste MC nyheder! – Bliv abonnent og få ubegrænset adgang til alle nyheder, tests, videoer og fordele på DK’s hurtigste MC-medie

Del med en ven

Skriv et svar

Vi støtter Kræftens Bekæmpelse 2024
Giver børn en ny start