Første tur på VFR 1200F - MagaCin
FacebookYoutubeXInstagram Threads Job hos MagaCin
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Første tur på VFR 1200F

Som tidligere gættet, en japansk BMW er født
22/10-2009 kl. 07:15
Anslået læsetid: 1 Minutter

En canadier er den første, ikke Honda medarbejder, der har fået fornøjelsen, og han er ikke umiddelbart imponeret over den store Honda tourer.

Køreegenskaberne kategoriserer han til at være i klasse med de andre store supertourer. BMW 1300GT, Yamaha FJR 1300 og Kawasaki GTR 1400. Altså ikke just sportslig, men god på ferie.

Canadieren udtrykker dog at maskinen er slankere en de andre drenge i selskabet.

Motoren mener han er kraftig og momentstærk, men det er ikke sådan den trækker armene lange, som han udtrykker det.

Lyden er et af canadiernes mere udprægede kritikpunkter. Den producerer uheldige lyde fra motoren når der accelereres fra lav fart, og selve maskinens udstødningslyd er noget fesen.

Ja det skal blive sjovt at prøve den, og mon ikke vi ser tingene i et lidt andet lys.

Del med en ven

0 personer snakker om “Første tur på VFR 1200F

  1. Kører den ikke også kun på 2 cylindre i lav omdr? Syntes da de videoer man har set, har været ok lydmæssigt.

    Har ellers også læst på andre sites at de mener den er rigtig god. Så må vi jo bare vente og se hva flertallet mener 🙂

  2. Mener den bare kører på 2 ventiler v. lave rpm. Det ville være lidt tosset at slæbe 2 døde cyl. rundt… 😉

  3. Nix. Den kører på 2 cylindre ved lav fart og kobler del de 2 andre cylindre til når den skal præstere noget. Det Energy tænker på er 800 modellens v-tech system.

    Men nogle superbiler kører med samme system, med kun halvdelen af cylindrene i brug når der ikke ar brug for fuld power. Sparer benzin.

  4. Okay, så den holder bare op med at tænde på de 2 af cylinderne ?

    Fatter dog ikke hvordan det kan spare brændstof, når den så skal slæbe 2 cylinderes dødvægt rundt.

  5. Hvordan det teknisk lader sig gøre ved jeg ikke. Men de biler der kører med det sparer brændstof, og tvivler også stærkt på at Honda ville bruge det på VFR'en hvis det ikke var fordi der var en fordel ved det.

Skriv et svar

Vi støtter Kræftens Bekæmpelse 2024
Giver børn en ny start