Gigantisk power-cruiser får en lillebror
Suzuki M1800, med bagdæk som en Scania, længde som storebæltsbroen, lav som en Porche og effekt der trækker krøller på asfalten, kommer nu i en mere venlig udgave.
M1800 designet er bibeholdt, så kun nummeret med de manglende 300 på sideskjoldet, afslører at dette er et mindre familiemedlem. Det er også de færreste der vil kunne udnytte forskellen i kubik, da 1500 kubik motoren fra Suzuki er langt rigelig til den type maskine.
Selv en fin upside-down forgaffel er bibeholdt på lillebror, men kendere vil dog kunne se forskellen de to imellem når de betragtes bagfra. M1800 har et 240 mm bredt baghjul hvor M1500 ”nøjes” med 200 mm.
Det virker vildt at kalde en 1500 kubik maskine for lillebror, men faktum er at dette er den lille. Der er dog ikke noget småt over præstationerne, hvor maksimalt moment indtræder allerede fra 2600 omdrejninger.