Harley-Davidson mister millioner
Claudio Castiglioni må sidde i Italien med et stort smørret grin. I USA må der rulle hoveder på Harley-Davidson´s topposter.
Claudio Castiglioni solgte MV til Harley-Davidson for ca. 600 millioner kr., for kun to år siden. Harley-Davidson brugte derefter næsten 1.000 millioner kr. på at nedskrive en enorm gæld i MV.
Nu har Claudio Castiglioni tilbagekøbt MV for 3 Euro. Ja du læste rigtig, sølle 3 Euro. Og så har hr. Castiglioni enddog fået tilføjet et beløbskrav fra HD på ca, 150 millioner kr., til igen at opbyggen en produktion. Et beløb som udbetales løbende gennem de næste 12 måneder.
Dette toårige eventyr kostede altså Harley-Davidson ca. 1.750 millioner. Altså 1,7 milliard. Dog minus den fyrstelige sum af 3 Euro.
Dette er en morsom historie, og så skør man næsten ikke fatter den er sand.
0 personer snakker om “Harley-Davidson mister millioner”
Skriv et svar
Login eller opret bruger for at skrive en kommentar
Ja, havde jeg kendt prisen, havde jeg sgu' også budt på fabrikken. Jeg kunne måske finde på at hæve prisen til 5 €!
Så er det rods alt langt billigere for HD at betale 150 mio over 12 mdr. end ca. 850 mio. – besparelsen for HD er 700 mio – og det ka' enhver i 3. klasse da regne ud.
De HAR jo betalt gælden på 1000 mill. efter de købte MV for 600 mill., de skal så betale 150 mill. for at komme af med MV igen. Hvorledes er der sparet der ?
Usnset regnestykket, så må man håbe de har lært lektion. Det er anden gang de har brændt fingere på et Italiensk eventyr. Det eneste man kan være en smule glad for er at HD har betalt for MV´s overlevelse – om ikke andet på kort sigt. En ringe trøst for os afgiftsplagede danskere, men der er vel folk i udlandet som kunne finde på at købe et MC ikon fra MV.
Ikke om jeg fatter H-D overhovedet satte mønter i det skidt 🙁 Det er nok også deres Italienske eventyr som var medvirkende til, at Buell måtte lade livet – og DET synes jeg var en skam, for de maskiner er bare for rå. Men det er så en anden snak.
I følge HD, har det finanskrisen, der slagtede Buell og hånden på hjertet, så har MV Agusta mere at byde på end Buell's agrikulturelle maskineri!
Men så dårligt var deres første italienske eventyr så heller ikke. Der blev trods alt udviklet en mindre serie af små 2-taktere, de blev verdensmestre i 250 cc roadracing, samt at den fine Aermacchi 250 for en periode fik HD på tanken!
Alt sammen uerstattelige goder!
Det er muligt MV har mere at byde på, til gengæld er de også nærmest ubetalelige for de fleste. Buell har så store cojones, at de små Italiener prinsesser nærmest må græde når sådan en fiskekutter passerer dem, nonchelant og larmende 🙂
Jeg kan ikke se så meget i en MV, det er da en sød maskine, men ellers blot endnu en række 4'er som for længst er overhalet af bl.a. BMW's 1000RR.