Stærkt opdateret Yamaha YZ450F præsenteret
FacebookYoutubeXInstagram Threads Job hos MagaCin
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Helt ny Yamaha YZ450F

Den gyldne kombination: Yamaha YZ450F er blevet lettere, stærkere og skarpere at styre
05/06-2019 kl. 10:20
Anslået læsetid: 2 Minutter

Yamaha har just præsenteret sine nyheder i den mere jordopkradsende genre. Nærmere betegnet Yamahas YZ-serie, som gør sig inden for off road og Moto cross. YZ450F er til 2020 blevet opdateret i en sådan grad, at vægten også er faldet, mens opdateringerne i resten af serien mest er på det visuelle plan (ny grafik).

Yamaha praler selv med både lavere vægt, skarpere køreegenskaber og mere kraft fra motoren for YZ450F, hvilket er sket ved at Yamahas ingeniører har analyseret hver komponent og foretaget forbedringer, hvor det var muligt.

Især motoren på YZ450F er blevet lettere og mere kompakt, hvilket også medvirker til bedre massecentralisering. Cylinderen er nemlig blevet bagudvinklet, så den både er tættere på motorcyklens centrum, men også væsentlig lettere. Den har fået et højkompressionsstempel med Bridge Box-design og højkompressionstopstykke med lang og lige indsugning.

Den nye motor er udstyret med et Mikuni-brændstofindsprøjtningssystem med et let og kompakt 44 mm spjældhus. Brændstof/luft-blandingen fremføres gennem en lang og lige indsugning, og drager fordel af en elektrisk højtrykspumpe, der sørger for optimal forstøvning.

Kørere kan justere brændstof/luft-blanding og tændingsindstillinger via Yamaha Power Tuner app'en, som kan downloades til smartphones. Motor-mappingen sendes trådløst til maskinen og det er dermed muligt at have mapping til variende typer baner – eller dele af banen. For når flere maps er downloadet til motorcyklen, kan der under kørsel skiftes mellem dem via en knap på styret. Eksempelvis når vejr- eller baneforhold ændrer sig fra aggressiv kørsel, til mere mudrede forhold. Power Tuner app'en kan også registrere oplysninger til racelog, timetal og systemdiagnosticering.

For at centralisere tyngdepunktet, er også udstødningen placeret så tæt på motorcyklens tyngdepunkt som muligt. Den nærmest smyger sig om cylinderen, og med dette design er det også muligt at montere lyddæmperen længere fremme og tættere på motorcyklens centrum..

En let og kompakt elstarter hjælper motoren hurtigt i gang igen, med hjælp fra et firecellet letvægts litium-ion batteri. Launc control optimerer motorens effekt i løbets første sekunder.

Yamahas ingeniører har videreudviklet kølerne, der er blevet vinklet, så de vender direkte mod den indkommende luft. Dette vinklede kølerdesign opretholder en konstant luftstrøm og sikrer en mere effektiv afkøling af motoren.

Til at holde det hele på plads, er den ligeledes opdatere alu-ramme. For at reducere vægten har den nye bilaterale ramme en tyndere perimeterramme og tykkere skrårør samt nye motorophæng. Også hjulene er blevet vægtoprimeret.

Del med en ven

Skriv et svar

Vi støtter Kræftens Bekæmpelse 2024
Giver børn en ny start