Her er den nye Honda CB300R
Vi har tidligere skrevet om den største og mindste i den nye CB-familie fra Honda. Og som i storfamilier, er den midterste blevet overset. Men ikke mere, for CB300R fortjener bestemt også opmærksomhed.
Visuelt følger den stilen for CB1000R og CB125R, dvs. et tilnærmelsesvist retroinspireret design med dynamiske linjer og en markant, rund forlygte, der kendetegner Hondas nye Neo Sport Naked-familie.
Bygget til at være let og letkørt skal den appellere til unge og nye motorcyklister. Og med en vægt på kun 143 kg vil den være til at tumle for de fleste chauffører. Motoren er en encylindret 286 cc.
Udstyrsmæssigt står den ikke tilbage for større maskiner med sit LCD display, gummidæmpede alu-styr og fuld LED-belysning. Upsidedown-forgaflerne er på 41 mm og bagtil er bagdæmperen udstyret med fem trins forspænding. Styrudslaget giver CB300R en venderadius på 2,3 m., så den er bestemt velegnet til bykørsel. Sædehøjden på 799 mm er bestigbar for de fleste. Sikkerheden er højnet med IMU-baserede ABS-bremser.
Benzintanken er på kun 10 L, men Hondaen er opgivet til forbrug på 30,2 km/l, så det skulle give en teoretisk aktionsradius på omkring 300 km.
Prisen forventes at lande på omkring 60.000 kr.
Specifikationer:
ENGINE |
|
Type |
Liquid-cooled single cylinder |
Engine Displacement (cm³) |
286cc |
Bore and Stroke (mm) |
76mm x 63mm |
Compression Ratio |
10.7:1 |
Max. Power Output |
23.1kw/8500rpm |
Max. Torque |
27.5Nm/7,500rpm |
Oil Capacity |
1.8L/1.5L |
FUEL SYSTEM |
|
Carburation |
PGM-FI |
Fuel Tank Capacity |
10.0L |
Fuel consumption |
30.2km/litre |
ELECTRICAL SYSTEM |
|
Starter |
Electric |
Battery Capacity |
12V-7AH |
ACG Output |
318W |
DRIVETRAIN |
|
Clutch Type |
Wet, multiplate hydraulic clutch |
Transmission Type |
6-speed |
Final Drive |
Chain |
FRAME |
|
Type |
Steel diamond frame |
CHASSIS |
|
Dimensions (LxWxH) |
2012mm x 802mm x 1052mm |
Wheelbase |
1352mm |
Caster Angle |
24º |
Seat Height |
799mm |
Ground Clearance |
151mm |
143kg |
|
Turning radius |
2.3m |
SUSPENSION |
|
Type Front |
41mm telescopic fork, 130mm stroke |
Type Rear |
Monoshock damper, Pro-Link swingarm, 107mm travel |
WHEELS |
|
Rim Size Front |
17inch |
Rim Size Rear |
17inch |
Tyres Front |
110/70R17M/C 54H |
Tyres Rear |
150/60R17M/C 65H |
BRAKES |
|
ABS System Type |
2 channel with IMU |
Front |
296mm hubless floating disc with radial-mount Nissin 4-piston caliper |
Rear |
220mm disc with single piston caliper |
0 personer snakker om “Her er den nye Honda CB300R”
Skriv et svar
Login eller opret bruger for at skrive en kommentar
Jeg har en Honda CB 300 f – den kostede 23.000 kr for 2 år siden her i thaikland. den nye 30.000 så passer meget godt med en pris på det dobbelte i DK..Den kører sindsynligt på en liter..34 i meget meget tæt trafik med mange stop…på landevej kører den over 40 km/l. Tror det er den samme motor – jeg synes dog topstykket ser anderledes ud. Min er også på286…Den kører godt med 6 gear, let – eneste problem er med en ekstra passager – så mengler den krafter. Haft min oppe på 149, men lettere thaier kan få den på 162….jeg kører dog aldrig mere end 110 hernede. IFHT min guzzi er den ikke helt så god, men noget nemmere at få reservedele til 🙂 og jo slet ikke samme prisklasse – men fantastisk for en commuter cykel med meget bykørsel…