Honda NT 1100 præsenteret i dag. Prisen på danske nummerplader overrasker
Allerede sidste år havde Honda tegningerne til to nye stelkonstruktioner med Africa Twin motoren klar, og tidligt i 2021 kunne MagaCin informere om, at Honda havde registreret modelnavnet NT1100.
Et halvt års tid senere fulgte MagaCin op på sagen med yderligere en artikel, hvor Honda NT1100 i forbindelse med dokumenter til europæisk typegodkendelse blev bekræftet som kommende model.
12. Oktober satte Honda dato på afslutningen af den lange optakt med annoncering af den officielle præsentation af Honda NT1100 21. Oktober.
Og i dag klokken 10.00 præsenterede japanerne som lovet den nye HondaNT 1100.
Den nye Honda NT1100 som efter Honda’s beskrivelse introducerer begyndelsen på en ny æra, ser ualmindeligt spændende ud.
Og prisen på danske nummerplader som også ses nederst i artiklen, er i vores optik holdt på et overraskende fornuftigt niveau.
Den kan nemlig fås fra 180 stærke.
Honda NT1100 med 17″ hjul i begge ender og gadeorienterede dæk er udstyret med 1.084cc motoren vi kender fra Honda CFR1100L Africa Twin, og er som standard udstyret med blandt andet sidetasker, centralstøtteben, varmehåndtag, 5-trins justérbart kåbeglas, 3+2 køremodes, fartpilot, 6,5″ tommer TFT skærm i instrumenteringen med tre valgfri layouts, Apple CarPlay®, Android Auto® og Bluetooth connectivity, USB udtag, fuld LED lygteføring og DRL, fjernbetjent hydraulisk fjederforspænding bagerst og meget, meget mere.
Og sådan kunne vi fortsætte opremsningen, men i dag bliver vores introduktionen til nyheden lidt alternativ.
For udover dagens præsentation via video, har den danske Honda importør ved lanceringen af Honda NT1100 gjort vores arbejde uendeligt meget lettere.
De har nemlig selv forfattet en introduktion til Honda NT1100 på dansk, så vi kan lange nyheden over disken langt hurtigere end normalt.
Læs introduktionen som denne formiddag landede i indbakken lige nedenunder.
Og klik dig endelig igennem det omfangsrige billedgalleri over artiklen.
Honda varsler en Ny Touring æra i 2022
Markedet har sukket efter en ligefrem touring maskine med en lang udstyrsliste, sportslige præstationer sammen med høj komfort. Det leverer den nye HONDA NT1100 2022, der kickstarter en helt ny Touring Æra.
– Jeg er meget glad for, at vi kan præsentere HONDA´s nye Touring maskine NT1100 til 2022-programmet.
Vi har været bekendt med, at den nye touring model har været under udvikling de sidste knap 2 år og ventet med spænding på introduktionen.
Skarpt design, komfort, smidige køreregenskaber og skabt til både hverdagskørsel og den lange tur – med eller uden passager, og oveni spækket med udstyr. Det må være overskriften til denne maskine markedet har ventet på……, siger Mads Hansen, der er salgschef hos HONDA-MC.
Kraftfuld motor med manuelt eller automatisk DCT gear
Hjertet i den nye HONDA NT1100 er den populære og karakterfulde to cylinder 1.084cc SOHC motor, der yder 101hk og har et moment på hele 104Nm. Det glæder også Mads Hansen, at den nye NT1100 fås med HONDA’s meget populære DCT gear.
– NT1100 fås selvfølgelig med både manuelt eller DCT gear. Sidste år valgte 53% af vores HONDA kunder en DCT version frem for en version med manuelt gear. Så kunderne har virkelig taget modellerne med DCT gear og de fordele det giver til sig, siger Mads Hansen.
Alenlang liste med standardudstyr
Han kan også præsentere en udstyrsliste til den nye NT1100 som er alenlang.
– Som standard leveres NT1100 med sidetasker, varme i greb, cruisekontrol og centralt støtteben, konstaterer Mads Hansen. Han peger også på at udstyrslisten omfatter 6,5-inch TFT touch skærm med Apple Carplay, Android Auto og Bluetooth. Justerbar vindskærm. Honda Selectable Torque Control og Wheelie Control. En elektronikpakke med 3 standard køreindstillinger (By, Regn og Tour) samt 2 individuelle indstillinger
– Som sagt er alt sammen standardudstyr på den nye NT1100, understreger Mads Hansen, der også konstaterer, at priserne på den nye touring maskine bliver meget gunstige.
– Priserne kommer til at ligge lige under 200.000 kroner for DCT versionen og lige under 180.000 for versionen med manuelt gear.
HONDA NT1100 bliver produceret på HONDAs hovedfabrik i Japan og fås i tre forskellige farvevarianter. Den første NT1100 forventes at lande i Danmark sidst i januar, så den kan ses på messen Life on Wheels i Herning den 4-6. februar.
Et fint oplæg til den nye Honda NT1100, som vi glæder som meget til ikke blot at granske i detaljer i den kommende tid og til at se på EICMA, men også til at teste i samme sekund det er muligt.
Honda’s danske hjemmeside er naturligvis allerede opdateret med den nye NT1000, hvor du finder Honda NT1100A med konventionel gearkasse her, og Honda NT1100D med DCT automatgear her.
Og så får du også lige for en god ordens skylde de tekniske specifikationer:
Technical Specifications
ENGINE | |
Type | Liquid-cooled 4-stroke 8-valve Parallel Twin with 270° crank and uni-cam |
Displacement | 1084cc |
Bore x Stroke | 92mm x 81.5mm |
Compression Ratio | 10.1:1 |
Max. Power Output | 75kW at 7,500rpm |
Max. Torque | 104Nm at 6,250rpm |
Noise Level | L-urban73.6dB, L-wot78.4dB – MT; L-urban 73.6dB, L-wot 79.4dB – DCT |
Oil Capacity | 4.8 – MT 5.2 – DCT |
FUEL SYSTEM | |
Carburation | PGM-FI electronic fuel injection |
Fuel Tank Capacity | 20.4L |
CO2 Emissions | 116g/km MT 110g/km DCT |
Fuel Consumption | 5L/100km (20km/L) |
ELECTRICAL SYSTEM | |
Battery Capacity | 12V/11.2AH |
DRIVETRAIN | |
Clutch Type | Wet, multiplate clutch |
Transmission Type | MT: 6-speed Manual Transmission DCT: 6-speed Dual Clutch Transmission |
Final Drive | Chain |
FRAME | |
Type | Semi double cradle |
CHASSIS | |
Dimensions (L´W´H) | 2240mm x 865mm x 1360mm (low screen position) |
Wheelbase | 1,535mm |
Caster Angle | 26.5° |
Trail | 108mm |
Seat Height | 820mm |
Ground Clearance | 175mm |
Kerb Weight | 238Kg – MT 248Kg – DCT |
SUSPENSION | |
Type Front | Showa 43mm SFF-BP type inverted telescopic fork with dial-style preload adjuster, 150mm stroke. |
Type Rear | Monoblock aluminium swing arm with Pro-Link with SHOWA gas-charged damper, hydraulic dial-style preload adjuster, 150mm axle travel. |
WHEELS | |
Type Front | Multi-spoke cast aluminium |
Type Rear | Multi-spoke cast aluminium |
Tyres Front | 120/70R17 M/C |
Tyres Rear | 180/55R17 M/C |
BRAKES | |
ABS System Type | 2-channel ABS |
Type Front | Radial mounted four-piston brake caliper, 310mm floating double disc |
Type Rear | Single piston caliper, 256mm single disc |
INSTRUMENTS & ELECTRICS | |
Instruments | 6.5inch TFT Touch Panel Multi information display & secondary LCD meter |
Security System | HISS |
Headlight | LED with DRL |
Taillight | LED |
Connectivity | Apple CarPlay & Android Auto |
USB | USB |
12V Socket | Yes |
Auto Winker cancel | Yes |
Quickshifter | Accessory |
Cruise Control | Yes |
Additional Features | 5 Riding Modes |
En person snakker om “Honda NT 1100 præsenteret i dag. Prisen på danske nummerplader overrasker”
Skriv et svar
Login eller opret bruger for at skrive en kommentar
Den glæder jeg mig til at prøve – hvem ved om det bliver den næste cykel 🙂