Honda VFR 800 F 2014
Honda VFR 800 F walk around
En af alle tiders mest populære motorcykler i verden, og i Danmark, har utvivlsomt været Honda VFR 750 og Honda VFR 800. Den store popularitet er der flere grunde til, men alsidigheden i VFR har gjort den til en vinder.
Egenskaber der gør VFR god på racerbanen, sjov i weekenderne og skøn som feriepartner, gør denne maskine til noget af et multitalent. Derfor har VFR fået så mange venner. VFR ejere behøver nemlig kun en maskinen i garagen, da VFR kan det hele.
Nu kommer VFR 800 tilbage tilbage på hylderne i motorcykel-butikkerne. En helt ny version kommer til foråret, og heldigvis har Honda været tro mod det smukke VFR design. Trods nydesignet kåbe, samt bagende, er ingen i tvivl om dette er en VFR. Man fristes næsten til at kalde den en VFR med lidt Ducati Panigale look.
Motoren er stadig den bundsolide V4 på 782 ccm med VTEC systemet. VTEC betyder variable knasttider. Den trækker godt uanset omdrejninger. Denne motor klarer altså både en langsom tøffetur med få omdrejninger, og en hurtig tur med skrigende motor.
VFR har ufattelig mange venner i Danmark. Nu kan VFR fanatikerne få skiftet deres slidte maskiner, til friskt hardware. Nyheden betyder også at der nu kan komme nye motorcyklister ud på den solide Honda VFR.
0 personer snakker om “Honda VFR 800 F 2014”
Skriv et svar
Login eller opret bruger for at skrive en kommentar
Ja den er da fin, men helt ærligt, hvor er kardantrækket…
Det havde klædt denne ellers super fine sportstouring mc.
Kan det passe der ingen gear indikator er… nej det kan da ikke passe hva!?!
Haloo det er en Honda VFR, ikke en bessefar BMW for demente I;)
He he, en bessefar bmw for demente… slår mig på låret og griner højt. For jeg tør godt vædde på at min bessefar bmw æder din honda…. Dement, tjaaa måske lidt, men hvad var det lige vi talte om 😉
Nu igen smuk som den allerførste model, er min første tanke. Fint nok med kæde
Nej, ikke nogen kæde på en VFR! Dét er helt sikkert! Men derud over en fin MC, og netop den viste model har da en særdeles nydelig bagdel! (Tøhø!) 🙂
Hvorfor har BMW enlig et "bedstefar" ryg??, min K1200S sparker for Vildt røv med sine 170+ Hp, aldrig noget i vejen med den, fantastiske køreevner , ser kanon godt ud, og sådan kunne jeg blive ved..
Hvorfor????
Gammal vin på nye flasker.Altså Honda det kunne I have gjort bedre…..motoren er fra 2004,come on..
Syntes jeg har set på tv at de kører med gear indikator på formel 1 bilerne . Håber ikke de er demente dem som har fat i rorpinden…….
Godt gættet kører også BMW.
BHs/ =6=
Uanset hvad vi kører på er de fleste bedstefar, bare se jer omkring til sommerens mc træf, 50+ hele bundtet med nogle få undtagelser, så bedstefar mc er meget rammende.
Charliemanson, hva kører du selv rundt på. Og hvor gammel er du?
charliemanson : men hvorfor har BMW det ry?, er det fordi "de ældre" fortrækker kvalitet frem for " en billig" riskoger, eller er de simpel hen er for dyre til folk undre 45-50 år? , og hvad med HD. de må vel også gå undre navnet Bedstefar cykel???..
Honda CTX 1300 ,Honda Goldwing, ST 11/1300 samt Walkyrie og andre Honda lænestole … er da total bessefar.
I de her lav hastighedstider er en kardan en anelse mere brugbar til touring som er hovedformålet for de fleste BMW kørere. BMW har også MC'er der kan imponere med rigelig mange HK og andet sportsgejl for dem som vil køre stærkt hele tiden.
Men jeg kører nu hellere til Italien på BMW'en end og sidde sammenbøjet over tanken på en VFR og ligne et bøjet søm når man kommer frem, Bessefar eller ej.
Og ja jeg har prøvet de fleste gennem tiden til der hvor jeg er nu. Komfort er et stort hit for mig og Fruen. oplevelserne er meget bedre når man har styr på oppakning mv. Det er ikke lige det Hondaen byder ind med.
Men VFR'en er en fed Maskine uanset hvad og har altid været det .Den er heller ikke specielt billig så der kommer nok også snart nogle gamle havenisser kørende på VFR
Ja man sidder bedre på en Z 1000 SX og komfort er vigtig. Men jeg kan godt lide Hondas kvalitet og V4 motoren. Den har en dejlig sund lyd. Så hvad mon man skal vælge ?